فیلم | امام جمعه کرمانشاه: رسانه‌های جمهوری اسلامی در جبهه دفاع از مظلوم فعالیت می‌کنند

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تأکید بر اهمیت رسانه‌ها در دنیای امروز، به ویژه در جبهه مقاومت، گفت: رسانه‌هایی که امروز در نظام جمهوری اسلامی مسوولانه فعالیت می‌کنند در طرف درست تاریخ یعنی در جبهه حق و دفاع از مظلوم ایستاده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری در جریان حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمانشاه به مناسبت سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار با گرامیداشت این روز، به اهمیت و نقش تعیین‌کننده رسانه‌ها در جهان امروز پرداخت و افزود: نقش رسانه در دنیا به تعبیری نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای است. جبهه استکبار تمامی برنامه‌های خود را بر اساس موفقیت در عرصه رسانه بنا کرده است.

وی اضافه کرد: تغییر سبک زندگی در سراسر جهان که توسط فرهنگ غرب پیش برده شده است، از طریق رسانه‌ها محقق شده است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به تاثیر رسانه‌ها در تغییرات فرهنگی و اجتماعی جهانی اظهار کرد: این رسانه‌ها هستند که به فرهنگ غرب کمک کرده‌اند تا سبک زندگی غربی در بین مردم دنیا رایج شود، حتی در مناطقی که هیچ سنخیتی با فرهنگ غرب نداشته‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری همچنین به نقش رسانه‌ها در جبهه مقاومت و پیشرفت‌هایی که در این عرصه حاصل شده است، اشاره کرد و گفت: پیشرفت‌هایی که در عرصه محرومین عالم و جبهه مقاومت به ویژه در مساله فلسطین مشاهده می‌کنیم، مدیون رسانه‌هاست. خبرنگاران از جان گذشته‌ای که با ایستادگی و فداکاری خود، ظلم و مظلومیت مردم غزه را به جهانیان نشان دادند، نقش مهمی در این پیروزی‌ها داشتند.

وی با تأکید بر اهمیت نقش رسانه‌ها در انعکاس واقعیات و پیروزی جبهه مقاومت، گفت: اگر رسانه‌ها و خبرنگاران نبودند که لحظه اصابت و انفجار موشک‌های عملیات وعده صادق را ثبت و به دنیا منعکس کنند، رژیم صهیونیستی منکر همه چیز می‌شد.

حجت‌الاسلام غفوری در ادامه افزود: رسانه‌ها همچون سلاحی برنده در دست مظلومان می‌توانند کلام و تفکر جبهه حق را به پیش ببرند اما همانطور که می‌توانند در خدمت مظلومان باشند، می‌توانند به عنوان سلاحی مخرب در دست ظالمان نیز مؤثر واقع شوند.

امام جمعه کرمانشاه همچنین با اشاره به نقش رسانه‌ها در زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) و آگاهی‌بخشی به نسل جوان و نوجوان، گفت: رسانه‌هایی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولیت دارند، خوشبختانه در طرف درست تاریخ ایستاده‌اند. بنده فعالیت‌های خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را بسیار دقیق، عاقلانه، حساب‌شده و متناسب با شرایط و نیازها می‌بینم. از زحمات تمامی رسانه‌ها تقدیر می‌کنم و به ویژه از مجموعه خبرگزاری جمهوری اسلامی تشکر می‌کنم.

وی همچنین بر امانت‌داری در اطلاع‌رسانی تاکید کرد و گفت: امانت‌داری در اطلاع‌رسانی رکن اساسی کار رسانه‌ای است و امیدوارم که اصحاب رسانه همانند گذشته با دقت و توجه به این اصل، فعالیت‌های خود را ادامه دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha