طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه سربازان امام‌زمان (عج) هستند

تبریز- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر نقش‌آفرینی حوزه‌ها در تمام عرصه‌های دینی و اجتماعی، گفت: طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه سربازان امام‌زمان (عج) هستند و در این سنگر باید با ارتقای سطح علمی و تقوای الهی حرکت عزتمندانه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل روز چهارشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی بر پیشگامی مدارس دینی در ترویج فرهنگ و آموزه‌های تشیع و استحکام‌بخشی به ساختار نظام اسلامی تاکید کرد.

وی افزود: علم و تقوای طلاب به معنای توجه آن‌ها به تقویت پایه‌های نظام اسلامی است زیرا در غیر این صورت باعث خدشه‌دار شدن منویات و آرمان‌های انقلاب می‌شود.

وی ادامه داد: اقامه فرایض دینی و ارتقای سطح علمی طلاب تأثیر مستقیم بر اعتقادات مردم دارد و روحانیت عزیز باید انتظارات جامعه اسلامی را با رفتار و کردار اسلامی و انقلابی برآورده سازند.

حجت الاسلام مطهری اصل با اشاره به شان و جایگاه لباس مقدس روحانیت، متذکر شد: دانش‌آموخته‌های مدارس دینی نباید به این لباس به دید لباس کار نگاه کنند بلکه باید با حفظ حرمت آن در سنگر سربازی امام باورهای دینی جامعه را تقویت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، وظایف سنگین شاگردان مکتب امام صادق(ع) را در مدارس دینی یادآور شد و ادامه داد: برای عمل به این وظایف در عرصه‌های مختلف باید رفتار و کردار متناسب با آن داشت به‌طوری‌که جامعه علاوه بر تأثیرپذیری از آن، اعتقادات خود را بر مبنای آن هماهنگ کند.

وی با تاکید بر نقش‌ برجسته اساتید برای ارتقای سطح علمی طلاب و اختصاص زمان مضاعف به تربیت شاگردان خود، تاکید کرد: رسالت، تعهد و وظیفه همه اساتید، تقویت روزافزون بدنه آموزشی مدارس دینی است.

وی با بزرگداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله آل هاشم و با تأکید بر تداوم سلوک ایشان در مدیریت حوزه‌های علمیه استان، گفت: با پیروی از منش آن شهید والامقام، اساتید پرکار و پرتلاش و اندیشه‌ساز در کلاس‌های درس جایگاه برجسته‌ای خواهند داشت و طلاب پرتلاش در راستای درخشش در عرصه علمی حمایت خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha