۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۰۳
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85594304
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

کانال آبیاری عمومی در ۴۱۱ هکتار از مزارع اصفهان احداث شد

اصفهان - ایرنا - مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از احداث کانال‌های آبیاری عمومی در حدود ۴۱۱ هکتار از مزارع این استان در پنج ماه نخست امسال خبر داد.

غلامرضا عشاقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طول کانال‌های آبیاری عمومی احداث شده این مدت بالغ بر ۱۶.۴ کیلومتر است و شهرستان‌های اصفهان، ورزنه، هرند، گلپایگان و دهاقان را در برمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: برای پروژه مذکور حدود ۱۱۹ میلیارد هزینه شد و بیشترین اعتبار برای شهرستان ورزنه اختصاص یافت و کمترین اعتبار مربوط به شهرستان گلپایگان بود.

مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی اصفهان افزود: هدف از اجرای طرح‌های احداث کانال‌های آبیاری عمومی توزیع مناسب آب و جلوگیری از هدررفت آن است و با توجه به کمبود منابع آبی در استان توجه بیشتر به توسعه این کانال‌ها ضروریست.

عشاقی ادامه داد: در این استان بیش از چهار هزار و ۸۰۰ کیلومتر کانال آبیاری عمومی وجود دارد که صرفه جویی افزون بر ۱۲۲ میلیون متر مکعبی آب در بخش کشاورزی را رقم زده است.

به گزارش ایرنا، اصفهان از پیشتازان صنعت کشاورزی ایران با ۵۶۸ هزار هکتار اراضی(معادل پنج درصد از مساحت استان و سه درصد از اراضی کشاورزی کشور) محسوب می‌شود.

مجموع اراضی زراعی قابل‌ کشت استان حدود ۴۸۵ هزار هکتار است که در سال‌های نرمال از حیث بارش حدود ۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حُبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی اختصاص می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha