اوکراین: حمله پهپادی روسیه به شهر «سومی» منجر به زخمی شدن ۱۴ نفر و قطع برق شد

تهران-ایرنا- مقام‌های محلی منطقه «سومی» در شمال شرق اوکراین امروز (پنجشنبه) مدعی شدند که حمله پهپادی شبانه روسیه به این منطقه، منجر به زخمی شدن دست‌کم ۱۴ نفر و قطع برق شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، پهپادهای روسی به زیرساخت‌های انرژی شهر «کونوتوپ» در استان «سومی» اوکراین آسیب‌های قابل توجهی وارد کردند.

در حالیکه شهردار «کونوتوپ» گفت که شبکه برق این منطقه در وضعیت بحرانی قرار دارد، دیگر مقام‌های منطقه‌ای نیز اعلام کردند که در جریان حمله پهپادی شبانه روسیه، ۱۰ انفجار رخ داده است.

بر اساس این گزارش، امدادگران در تلاش برای بازگرداندن برق به شهر «کونوتوپ» که در هفته‌های اخیر هدف حملات روسیه قرار گرفته و قبل از جنگ نیز حدود ۸۳ هزار نفر جمعیت داشت، هستند.

به نظر می‌رسد که پیشروی‌های کی‌یف به سمت منطقه «کورسک» روسیه پس از پیشرفت‌های سریع ابتدایی، متوقف شده است.

در همین حال، یک فرمانده ارشد روسی روز گذشته (چهارشنبه) گفت که نیروهایش طی یک ضدحمله، کنترل حدود ۱۰ منطقه را پس گرفته‌اند.

از سوی دیگر، آپتی آلودینوف فرمانده نیروهای ویژه «آخمت» به تازگی به خبرگزاری «تاس» گفت که نیروهای مسلح اوکراین از زمان آغاز حمله به منطقه کورسک در ۶ اوت (۱۶ مرداد)، دست‌کم هفت هزار سرباز خود را تنها در منطقه «سودا» از دست دادند.

در حالی که نیروهای اوکراینی اواسط مردادماه با عبور از مرز روسیه وارد خاک این کشور شدند و منطقه کورسک را هدف حمله گسترده قرار دادند، نیروهای روس حملات خود از جمله در منطقه «دونتسک» را شدت بخشیده و در عین حال تلاش می‌کنند حمله غافلگیرانه فرامرزی اوکراین به کورسک را دفع کنند.

منطقه «سومی» اوکراین و «بلگورود» روسیه نیز در معرض حملات هوایی گسترده‌ای قرار گرفته‌اند اما هر دو طرف مناقشه حمله به غیرنظامیان را تکذیب می‌کنند و تاکید دارند تنها هدف این حملات از بین بردن زیر ساخت‌های نظامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha