۲۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۴۱
کد خبر: 85595128
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

امام جمعه جیرفت: نخستین سفر خارجی رییس‌جمهور هوشمندانه بود

جیرفت- ایرنا- امام جمعه جیرفت گفت: اولین سفر خارجی رییس جمهور به کشور همسایه را به فال نیک می‌گیریم زیرا این انتخاب هوشمندانه بوده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر جیرفت اظهار کرد: اشتراکات زیاد فرهنگی، تاریخی و مذهبی با عراق داریم و انتخاب این کشور بسیار درست و قابل تحسین است، به ویژه سفر به اقلیم کردستان که اولین سفر یک رییس جمهورمان به آنجا است.

وی با بیان اینکه این سفر موجب امید و وحدت بیشتر ۲ امت و ملت می شود افزود: سفر رییس جمهور برای ۲ کشور نتیجه بخش است و فواید فراوانی می تواند داشته باشد که امیدواریم به همین شکل شاهد گسترش ارتباطات با همسایگان باشیم.
تارم افزود: اروپا به ادعاهای بی اساس ادامه می دهد اما جمهوری اسلامی ایران اهل پنهان کاری نیست، هر آنچه انجام دهد با شجاعت انجام می دهد و همچنین اعلام کرده که هیچ موشکی به روسیه نداده‌، مخالف گسترش این جنگ هستیم و در واقع آمریکای جنگ طلب عامل و مسبب آن است.
وی ادامه داد: اگر اینقدر بر روی یک ادعای ثابت نشده تحریم هایی وضع می کنید، پس چرا صهیونیست ها را نادیده می گیرید و جنایت های آنها در فلسطین را نمی بینید.
امام جمعه جیرفت یادآور شد: مردم بی گناه غزه با سلاح های شما و اسلحه آمریکا و اروپا کشته می شوند.
وی خطاب به غرب افزود: این سیاست های دوگانه که به دنبال آن هستید را رها کنید و با مردم جهان و خودتان صادق باشد و سیاست بازی و سیاست کاری را رها کنید.
تارم همچنین اضافه کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی در سفر به جیرفت اذعان کردند اگر استقلال جنوب در مجلس مطرح شود با آن موافق هستیم.
وی گفت: در آستانه بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی هستیم، از بازاریان درخواست می‌کنیم مساعدت کنند تا شاهد گرانفروشی نباشیم و مردم عزیز که در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند بتوانند لوازم مدرسه فرزندان خود را تهیه کنند.
تارم بیان کرد: توصیه می‌کنیم بازاریان انصاف و عدل را رعایت کنند و از دادستان جوان و انقلابی نیز تشکر می کنم که به بحث بازار ورود کرد.

وی ادامه داد: یکی از امور مورد توجه رهبر معظم انقلاب تاکید بر اهمیت کار کارشناسی و مشورت با متخصصان است که رییس جمهور عزیز نیز به این امر تاکید خاص و ویژه دارد.
تارم با اشاره به این سخنان رهبر معظم انقلاب که البته یک پیوست هم برای آن ذکر کرده‌اند گفت: برخی با لباس کارشناسی به میدان می آیند و آنقدر مشکلات ایجاد می کنند که دردسرساز می شود.
امام جمعه جیرفت تاکید کرد: با توجه و دقت به این پیوست، کارشناس علاوه بر تخصص، باید معتقد و شجاع، انسان خیرخواه شخص مورد مشورت و خیرخواه مردم باشد و تنگ نظر نباشد.
وی افزود: کارشناسان باید به توانمندی جوانان، ظرفیت های داخلی و ظرفیت های نظام و به جمله «ما می توانیم» اعتقاد داشته و صادق باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha