وزیر جهاد کشاورزی :گلخانه‌های ارزان قیمت احداث می شود+فیلم

پیشوا-ایرنا- وزیر جهاد کشاورزی از دو ابر پروژه بخش کشاورزی شهرستان پیشوا در استان تهران بازدید کرد و گفت : گلخانه‌های ارزان قیمت احداث می شود.

به گزارش ایرنا، غلامرضا نوری قزلجه وزیر جهاد کشاورزی روز جمعه ۲۳ شهریورماه در اولین سفر خود به شهرستانهای استان تهران، به شهرستان پیشوا سفر کرد.

 وزیر جهاد کشاورزی در سفر به پیشوای ورامین اظهار کرد: شرایط فعلی کشور و مشکلات کم آبی، چاره به غیر از مصرف بهینه آب و توسعه کشت گلخانه ای نداریم اما در این راه باید به دنبال گلخانه های ارزان قیمت باشیم.

نوری ادامه داد : برای افزایش محصولات و توسعه بخش کشاورزی در مقابل محدودیت منابع به خصوص آب، باید به سمت کشت در گلخانه ها برویم. 

وزیر جهاد کشاورزی گفت : یکی از موانع تولید، قیمت تمام شده گلخانه ها است و باید بتوانیم با قیمت مناسب، در واحدهای کوچک هم گلخانه احداث کنیم.

وزارت جهادکشاورزی ضمن حمایت از واحدهای تولیدی بزرگ، واحد های کوچک را هم تقویت خواهد کرد تا در زمینه تجارت با اتصال این واحدها به واحدهای بزرگ از این بخش حمایت شود.

وزیر جهاد کشاورزی از دو ابر پروژه پیشوا بازدید کرد

بازدید از دو ابرپروژه بخش کشاورزی و ظرفیت‌های این بخش در شهرستان و بررسی موضوعات از جمله برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی در پیشوا بود.

در این سفر معاونین وزارت جهاد کشاورزی ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و سایر مسئولان وزیر جهاد کشاورزی را در بازدید از بخش کشاورزی شهرستان پیشوا همراهی می‌کنند.


بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگترین کارخانه شیر خشک و کره خاورمیانه در پیشوا

وزیر جهاد کشاورزی به همراه معاونین خود، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، معاونین و مدیران سازمان، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان،معاون فرماندار،بخشدار مرکزی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و سایر مسئولان از بزرگترین کارخانه شیر خشک و کره خاورمیانه در پیشوا بازدید کردند.

این کارخانه در کنار دامداری شیری با سرمایه‌گذاری ۳۶۰ میلیارد تومانی شامل ۱۳۵ میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده از سوی بانک کشاورزی و ۲۲۵ میلیارد تومان آورده زنجیره تولید شیر خام به شمار رفته و ظرفیت دریافت روزانه هزار و ۲۰۰ تن و سالانه ۴۰۰ هزار تن شیرخام دارد.

کارخانه شمه شیر سالانه ۳هزار و ۵۰۰ تن شیرخشک پرچرب، ۲۶ هزارتن شیرخشک کم‌چرب، ۷ هزار و ۵۰۰تن کره پاستوریزه، ۸ هزار و ۱۰۰تن خامه، ۳ هزارتن شیر تغلیظ شده و ۷۰۰تن پودر آب پنیر تولید می‌کند.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از گلخانه صادراتی برادران اردستانی

وزیرجهاد کشاورزی، معاون وزیر، رئیس سازمان، معاونین، مدیران ستادی و جهاد کشاورزی پیشوا از گلخانه ۱۶۰ هکتاری سبزی و صیفی اردستانی و مرکز سورتینگ و سردخانه این مجموعه بازدید کردند.

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha