فارسان به عنوان میزبان جشنواره اقوام و عشایر ایران‌زمین انتخاب شد

 شهرکرد- ایرنا- فرماندار فارسان با اشاره به انتخاب این شهر به عنوان میزبان جشنواره ملی اقوام و عشایر گفت: برگزاری دومین جشنواره اقوام و عشایر ایران‌زمین فرصت مناسبی برای معرفی بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید هادی صالحی روز پنجشنبه در ستاد استانی برگزاری دومین جشنواره اقوام و عشایر ایران‌زمین تاکید کرد: این جشنواره برای دومین سال متوالی در شهرستان فارسان از ۲۴ تا ۳۰ شهریورماه جاری برگزار می‌شود.

وی برگزاری مطلوب این جشنواره را همراهی و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط استانی و شهرستانی اعلام و تصریح کرد: فرآیند برگزاری دومین دوره این جشنواره در شهرستان فارسان با تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف در دستور کار قرار گرفت.

وی معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در حوزه گردشگری را عامل اصلی طراحی جشنواره اقوام و عشایر ایران‌زمین در فارسان دانست و یادآور شد: این جشنواره در سه بخش نمایشگاهی، جشن‌های عمومی و همایش‌های تخصصی برگزار می‌شود.

صالحی شعار دولت چهاردهم را وفاق ملی دانست و اظهار داشت: تلاش می‌شود به دور از هرگونه نگاه قومی، سیاسی و گرایش‌های مختلف یک جشنواره ملی با هدف ایجاد وفاق و وحدت در بین اقوام ایران شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برگزاری جشنواره‌هایی از جمله دومین جشنواره اقدام و عشایر ایران‌زمین به بهبود فضای کسب‌وکار کمک می‌کند.

فارسان به عنوان میزبان جشنواره اقوام و عشایر ایران‌زمین انتخاب شد

شهرام زارع فارسانی تاکید کرد: تلاش می‌شود با رایزنی از رؤسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان‌های کشور، سفیران کشورهای خارجی و رایزنان اقتصادی سفارتخانه‌ها برای حضور در دومین جشنواره اقوام و عشایر ایران‌زمین دعوت شود.

وی افزود: همچنین جشنواره بادام چهارمحال و بختیاری ۱۸ و ۱۹ مهرماه سال‌جاری برگزار می‌شود و برای برگزاری جشنواره گز هم اقداماتی انجام شده است.

زارع تصریح کرد: هدف از همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری با فرمانداری فارسان برای برگزاری دومین جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران‌زمین، معرفی محصولات تولیدی استان در سراسر کشور و جامعه اقتصادی بین‌الملل است.

دبیر دومین جشنواره اقوام و عشایر ایران‌زمین نیز گفت: ۱۲۰ غرفه برای ارائه دست ساخته‌ها و محصولات استان‌ها در حاشیه این جشنواره برپا خواهد شد.

فارسان به عنوان میزبان جشنواره اقوام و عشایر ایران‌زمین انتخاب شد
مسعود آگشته تاکید کرد: انتظار داریم فعالان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری در این نمایشگاه حضور و مشارکت فعال داشته باشند.

وی افزود: سال گذشته استقبال از دومین جشنواره اقوام و عشایر ایران‌زمین در شهرستان فارسان مطلوب بود و پیش‌بینی می‌شود امسال جمعیت بیشتری حضور پیدا کند.

به گزارش ایرنا، دومین جشنواره اقوام و عشایر ایران‌زمین ۲۴ تا ۳۰ شهریورماه جاری در شهرستان فارسان برگزار می‌شود.

فارسان در ۳۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha