۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در اصفهان پرداخت شد

اصفهان-ایرنا-رییس شعب بانک توسعه تعاون استان گفت: به منظور ایجاد اشتغال، کمک به توسعه بنگاه های اقتصادی و ایجاد فرصت‌های کارآفرینی، یکسال گذشته نزدیک به ۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط شعب عامل این بانک در استان اصفهان پرداخت شده است.

محمدعلی محترم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بانک توسعه تعاون به استناد بند (و) ماده ۹ قانون اصلاح مواردی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و در راستای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در مرداد ماه سال ۱۳۸۸ با سرمایه ۵ هزار میلیارد ریالی تشکیل شد.

وی ادامه داد: طبق اساسنامه بانک، یکی از رسالت ها و اهداف این بانک، ایجاد اشتغال و کمک به بنگاه های اقتصادی موجود و توسعه آنان به منظور حفظ و بهبود اشتغال و ایجاد فرصت های کارآفرینی جدید می باشد و این مهم در سال های اخیر از اولویت ها و راهبردهای اصلی بانک محسوب و در این راستا در یکسال گذشته نزدیک به ۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط شعب عامل این بانک در استان اصفهان پرداخت شده است.

محترم اظهار داشت: بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از بانک های عامل در طرح های حوزه اشتغال‌زایی اعم از طرح اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، اعتبارات بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه سنواتی کشور و همچنین اعتبارات بندهای (الف) و (ب) ماده (۵۲) در کلیه بخش های اقتصادی اعم از صنعت و معدن، آب و کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تعاون، محیط زیست، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، مشاغل خانگی، بنیاد شهید و امور ایثارگران مشارکت داشته است.

رییس شعب بانک توسعه تعاون استان گفت: این بانک در یکسال گذشته در راستای همکاری با واحدهای صنعتی و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های اقماری صنعتی ایران تاکنون نسبت به پرداخت ۲۳ فقره تسهیلات از محل قراردادها به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال به ۲۰۰ نفر از متقاضیان معرفی شده از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان در راستای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی فعال و نیمه فعال اقدام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: یکسال گذشته در راستای حمایت از طرح های محیط زیست و منابع طبیعی نسبت به پرداخت ۲۰ فقره تسهیلات از محل قرارداد عاملیت بین بانک توسعه تعاون استان و صندوق ملی محیط زیست به مبلغ ۱۹۶ میلیارد ریال به ۶۵ نفر بابت تامین مالی طرح های مرتبط با احداث نیروگاه های خورشیدی با محوریت کمک به چرخه تولید برق و تزریق برق تولیدی به شبکه استان اقدام کرده است.

محترم افزود: همچنین به منظور همکاری با بنگاه های تولیدی در بخش تعاون، این بانک یکسال گذشته ۲۱ فقره تسهیلات به ۲۷۱ نفر از محل قرارداد عاملیت فی مابین بانک، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون با مبلغی افزون بر ۸۱۳ میلیارد ریال به متقاضیان معرفی شده در استان پرداخت کرده است.

وی تاکید کرد: بانک توسعه تعاون استان اصفهان ۷۷ فقره تسهیلات مشاغل خانگی با مبلغی نزدیک به ۱۸۰ میلیارد ریال به متقاضیان معرفی شده از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و یک هزار و ۵۵۸ فقره تسهیلات با مبلغی در حدود ۱۵۶ میلیارد ریال به بیماران صعب العلاج هم استانی پرداخت کرده است.

محترم تصریح کرد: بانک توسعه تعاون استان در قالب تسهیلات اشتغالزایی نهادهای حمایتی از محل اعتبارات جزو ۳ بند(ب) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، جزو ۴ بند (الف و ب) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و جزو ۴ بند (ب) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ تا شهریور ۱۴۰۳ در مجموع ۷۸۱ فقره تسهیلات قرض الحسنه با مبلغی افزون بر ۹۵۹ میلیارد ریال به متقاضیان معرفی شده از سوی نهادهای حمایتی استان پرداخت نموده است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت حمایت بانک ها در زمینه حمایت از ازدواج جوانان و جوانی جمعیت گفت: یکسال گذشته این بانک نسبت به پرداخت یک هزار و ۱۴۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن فرزندآوری با مبلغی افزون بر یک هزار و ۶۲۷ میلیارد ریال اقدام نموده است.

وی خاطرنشان کرد: بانک توسعه تعاون به منظور حمایت از فعالان اقتصادی در راستای سفر ریاست جمهور شهید به استان اصفهان، نسبت به پرداخت تسهیلات با مبلغی افزون بر یک هزار و ۵۸۵ میلیارد ریال در قالب ۲۸ فقره وام اقدام کرده و همچنین برای حمایت از تولید ملی و اشتغالزایی مبلغی افزون بر ۹۳۸ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی فعال، راکد و نیمه فعال استان پرداخت نموده است.

محترم اضافه کرد: این بانک در راستای خدمت به مشتریان و حمایت از واحدهای تولیدی، پیمانکاری، بازرگانی، توزیعی، خدماتی و غیره تعداد سه هزار و ۸۴۳ فقره انواع ضمانت نامه بانکی جهت پیشبرد طرح های عمرانی و غیر عمرانی به ذینفعی بخش های دولتی و خصوصی در مجموع با مبلغی در حدود ۴۰ هزار و ۹۷۸ میلیارد ریال صادر کرده است، همچنین در راستای حمایت از واحدهای تولیدی به جهت تامین مواد اولیه اقدام به گشایش اعتبار اسنادی به تعداد ۵۲۴ فقره با مبلغی معادل ۷۳ میلیارد و ۱۶۶ میلیون و ۸۵۶ ریال و صدور اوراق گام به مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال کرده است.

رئیس شعب بانک توسعه تعاون استان گفت: این بانک به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان استان اصفهان نیز، نسبت به پرداخت تسهیلات کم بهره به مبلغ ۳۷۰ میلیارد ریال اقدام نموده است.

وی در انتها یادآور شد: در حال حاضر نسبت مصارف به منابع این بانک در استان افزون بر ۱۱۰ درصد بوده که این نسبت بالاتر از استاندارد پیش بینی شده شبکه بانکی که ۸۵ درصد است، می باشد و این امر بیانگر پرداخت تسهیلات بیش از منابع جذب شده در راستای انجام تکالیف اساسنامه ای بانک برای ایجاد اشتغال جدید و حفظ اشتغال موجود بوده است.

به گزارش ایرنا، نرخ بیکاری در اصفهان در سال ۱۴۰۱ ۱۰.۷ درصد، سال ۱۴۰۲ به ۹.۲ درصد و در سه ماهه ابتدایی ۱۴۰۳به ۸.۷ درصد رسید و تک رقمی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha