فرماندار اردستان: ۵۰۰ میلیارد ریال برای ترمیم راه های شهر مهاباد هزینه شد

کاشان - ایرنا- فرماندار اردستان گفت: اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای این شهرستان در ۲ سال گذشته، ۵۰۰ میلیارد ریال برای ترمیم و روکش آسفالت راه‌های شهر مهاباد هزینه کرده است.

به گزارش ایرنا، سید محمد هادی احمدی طبا روز شنبه در دیدار با مردم شهر مهاباد افزود: با وضعیتی که سال‌های گذشته در بخش مهاباد اتفاق افتاده بود، پیشرفت این بخش کمتر از دیگر قسمت های شهرستان عنوان می‌شد، ولی با مجموعه اقدام های انجام شده در ۲ سال گذشته، مقداری از این عقب ماندگی جبران شده است.

وی اضافه کرد: در ۱۰ سال گذشته به غیر از هشت کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی هیچ اقدامی در حوزه راهداری در این بخش انجام نشده بود.

فرماندار اردستان با بیان اینکه شهرستان اردستان بیش از ۲ هزار کیلومتر راه دارد که بسیاری از آن ها در وضعیت مطلوبی نیست گفت: روکش آسفالت هشت کیلومتر محور ترانزیت محدوده بخش مهاباد، آسفالت ریزی ۹ کیلومتر از سمت جاده روستایی حسین آباد به مهاباد، روکش حفاظتی روستای قلعه گوشه، زیرسازی جاده سریجهن به مهاباد بخشی از اقدام های انجام شده در حوزه راهداری بوده است.

احمدی طبا افزود: زیرسازی جاده در تعدادی از روستاها انجام شده و باید تلاش کرد تا قبل از شروع فصل سرما عملیات آسفالت آنها انجام شود.

وی تصریح کرد: هر یک کیلومتر آسفالت گرم حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد در صورتی که بودجه کل شهرستان در همه حوزه ها ۶۰۰ میلیارد ریال است.

فرماندار اردستان در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مواردی که باعث مهاجرت جوانان و برخی خانواده ها از روستاها شد را کمبود زمین در این مناطق عنوان کرد و افزود: کمبود زمین دولتی در روستاها باعث افزایش قیمت زمین در مناطق روستایی شده بود که در راستای کاهش قیمت زمین در یکسال گذشته حدود ۱۸۰ هکتار زمین به مناطق روستایی شهرستان الحاق شد که سهم بخش مهاباد ۳۰ درصد بوده است.

شهرمهاباد با حدود ۴۵۰۰ نفر جمعیت در ۲۳ کیلومتری شمال غربی اردستان واقع شده است.

شهرستان اردستان بابیش از ۴۳هزار نفر جمعیت در ۱۱۸کیلومتری شمال اصفهان واقع شده‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha