۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85595891
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۲ میلیون مترمکعب ذخیره سدهای لرستان برای کشاورزی رهاسازی شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: کشاورزی استان در گرمترین تابستان به واسطه استفاده از آب ذخیره شده رونق چشمگیری داشته به نحوی که امسال ۵۲ میلیون مترمکعب ذخایر پشت سدهای استان برای مصارف این حوزه رهاسازی شده است.

به گزارش ایرنا داریوش حسن نژاد روز شنبه در جلسه بررسی ذخایر سدهای استان افزود: با توجه به بررسی داده‌های هواشناسی و پیش‌بینی‌های انجام‌شده، سال جاری گرمترین تابستان و فصل زراعی چند سال اخیر را تجربه کردیم.

وی تصریح کرد: با این حال، کشاورزی لرستان با توجه به منابع محدود آب سطحی، رشد و بالندگی مناسبی را به واسطه استفاده از آب ذخیره شده در پشت سدهای استان تجربه کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان ادامه داد: فصل زراعی جاری حدود ۵۲ میلیون متر مکعب از ذخایر آبی پشت هفت سد در حال بهره‌برداری استان شامل هاله، ایوشان، مروک، حوضیان، کزنار، خان‌آباد و کمندان برای شبکه‌های مدرن و تامین حقابه‌های سنتی استفاده شده است.

حسن نژاد بیان کرد: در این میان سد "مروک" دورود با تامین ۱۰ میلیون مترمکعب آب برای استفاده در شبکه مدرن و تامین آب باغات زردآلو، کمک شایانی به شکوفایی منطقه کرد و کشاورزان پایین‌دست سد "ایوشان" خرم آباد نیز با مصرف ۲۷ میلیون مترمکعب آب، بیشترین بهره را از این سد برای مصارف کشاورزی برده‌اند.

وی تصریح کرد: سدهای استان در آستانه شروع فصل آبی جدید، آمادگی لازم برای ذخیره بیشتر نزولات آسمانی را دارند.

حجم کل مخزن سدهای مروک، ایوشان، تنگ هاله، خان‌آباد، کزنار و حوضیان ۲۰۸.۷۱ میلیون متر مکعب است همچنین از مجموع ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی لرستان ۲۵ درصد آبی و مابقی دیم می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha