«پشتکار، حمایت خانواده و مسوولان»، عناصر موفقیت پارالمپیکی‌های اصفهان+ فیلم

اصفهان–ایرنا - ورزشکاران دارنده مدال‌های نقره و برنز پارالمپیک و المپیک اصفهانی، رمز موفقیت خود را در این رویدادهای جهانی، همت و تلاش برای رسیدن به اهدافشان در کنار حمایت همه‌جانبه خانواده و مسوولان استانی و کشوری عنوان کردند.

به گزارش ایرنا، در رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، شاهد تاریخ‌سازی نمایندگان ورزش اصفهان در این مسابقات بودیم که موفق شدند با ۶ نماینده در کسوت ورزشکار و یک نماینده در کسوت مربی در بزرگترین آوردگاه ورزش دنیا حاضر شوند که حاصل آن کسب پنج نشان ارزشمند بود.

در این رقابت‌ها هاجر صفرزاده در پارادو و میدانی مدال نقره، سیدمیثم بنی طبا در پاراجودو مدال نقره، هادی نوری در میکس کامپوند مدال نقره، حامد حق‌شناس در پاراتکواندو مدال برنز و علیرضا مختاری در ماده پرتاب وزنه مدال برنز کسب کردند.

«پشتکار، حمایت خانواده و مسوولان»، عناصر موفقیت پارالمپیکی‌های اصفهان+ فیلم

آیین استقبال از نمایندگان شایسته ورزش اصفهان در مسابقات المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس با عنوان «سرافرازان خوش آمدید»، امروز در سالن گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

دارنده مدال برنز ماده پرتاب وزنه پارالمپیک پاریس در جمع خبرنگاران گفت: بر عکس مسابقات پارالمپیک توکیو ژاپن در سال ۲۰۲۰ که تنها مدال‌آور از اصفهان بودم، امسال پنج مدال با حضور ۶ ورزشکار بدست آوردیم که یک پنجم و معادل ۲۰ درصد مجموع مدال‌های کاروان ایران به استان ما اختصاص پیدا کرد.

علیرضا مختاری افزود: ورزشکاران اصفهان در جایگاه بالاتر از تیم‌های اتریش، سوئد، فنلاند و تیم پناهندگان قرار گرفتند و مسوولان باید قدر این آنان را بدانند.

وی خاطرنشان کرد: بازی‌های آسیایی ژاپن را سال آینده و بازی‌های پارالمپیک لُس‌آنجلس را در چهار سال آینده در پیش رو داریم و انتظار می‌رود که نمایندگان مجلس و مسوولان از ورزشکاران استان اصفهان حمایت ویژه‌ای داشته باشند.

مختاری با قدردانی از همه مسوولانی که در این مراسم و مراسم بدرقه ورزشکاران پارالمپیک حضور داشتند، خاطرنشان کرد: تمام نگاه مسوولان به فوتبال دوخته شده است اما مدال‌های ایران از رشته‌های غیرفوتبالی کسب می‌شود.

وی اضافه کرد: انتظار ما از مسوولان این است که با همت خود، بخشی از مالیات شرکت‌ها و مراکز صنعتی استان برای حمایت از قهرمانان ورزشی در نظر گرفته شود.

«پشتکار، حمایت خانواده و مسوولان»، عناصر موفقیت پارالمپیکی‌های اصفهان+ فیلم

دارنده مدال نقره رشته ورزشی پارادو و میدانی نیز اظهار داشت: در نخستین حضورم در مسابقات پارالمپیک موفق به کسب مدال نقره شدم و رکورد آسیا را سه بار شکستم و بعنوان نخستین دختر دونده ایران در مسابقات پارالمپیک شرکت کردم که تاریخ‌سازی خوبی در این زمینه محسوب می شود.

هاجر صفرزاده افزود: کفش‌های ورزشکاران مسابقات دو و میدانی پیش از برگزاری مسابقات بررسی می‌شود و پنج دقیقه پیش از مسابقه متوجه شدم که سه تا از میخ‌های کفشم کنده شده و چنین اتفاقی در ۹ سال سابقه ورزشیام رُخ نداده بود.

وی اضافه کرد: در ابتدا اجازه شرکت در مسابقه را به من ندادند اما پس از پیگیری بسیار میخ مناسب کفشم را یافتم اما آنطور که باید و شاید، عیب آن برطرف نشد با این وجود همه تلاشم را کردم که ثمری بدست نیامد.

صفرزاده خاطرنشان کرد: سطح مسابقات و رقیبان پارالمپیک پاریس نسبت به مسابقات پارالمپیک گذشته در توکیو خیلی افزایش پیدا کرده بود، با این وجود توانستم مقام دوم رقابت‌ها را کسب کنم.

وی ادامه داد: البته میزبانی پاریس در حد پارالمپیک نبود و می‌توانست خیلی بهتر باشد اما در مجموع همه چیز قابل قبول بود اما عالی نبود.

این ورزشکار اصفهانی در رشته ورزشی پارادو و میدانی گفت: حدود سه ماه پیش در مسابقات جهانی رکورد ۵۷ ثانیه و ۵۶ صدم ثانیه را زدم اما در مسابقات پاریس موفق شدم رکوردم را به ۵۵ ثانیه و ۳۹ صدم ثانیه برسانم و به میزان ۲ ثانیه رکورد آسیا را ارتقاء دهم.

«پشتکار، حمایت خانواده و مسوولان»، عناصر موفقیت پارالمپیکی‌های اصفهان+ فیلم

دارنده مدال برنز در پاراتکواندو نیز گفت: مسابقات المپیک و پارالمپیک بالاترین سطح ورزش‌های رزمی و انفرادی محسوب می‌شود که نمایندگان خوبی از کشور عزیزمان ایران نیز در این رویداد حضور داشتند.

حامد حق شناس افزود: در این مسابقات موفق به کسب مقام سوم شدم البته خیلی دوست داشتم که مدال طلا را بدست بیاورم اما یکسری مسائل موجب تغییر رنگ مدالم شد که امیدوارم که در دوره بعدی پارالمپیک جبران کنم.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۳۰ سال دارم و حدود ۲۴ سال در رشته تکواندو فعال بوده و از هشت سال پیش تاکنون عضو تیم ملی هستم و کسب مقام قهرمانی جهان، قهرمانی آسیا و ۲ دوره بدون شکست را در کارنامه ام دارم اما در پارالمپیک پاریس، بعضی اتفاق‌ها موجب تغییر رنگ مدالم شد.

حق شناس اضافه کرد: المپیک میدان بزرگ و متفاوتی است که حضور در این رویداد ورزشی سختی‌های خود را دارد و هر ورزشکار تمام تلاشش را می‌کند.

و خاطرنشان کرد: حضور در المپیک افتخاری برای ورزشکاران است و این افتخار برای کسی که مدال بدست می‌آورد خیلی بزرگتر است و امیدوارم که مردم این مدال را از من بپذیرند.

وی خاطرنشان کرد: با اهتزاز پرچم ایران در سالن مسابقات پارالمپیک، اشک در چشم ورزشکاران حلقه می‌زند و افتخار می‌کنیم که یک ایرانی هستیم و در صورت کسب مقام نخست، سرود کشور هم در سالن طنین انداز می‌شود.

دارنده مدال برنز در پاراتکواندو اظهار داشت: همانطور که ورزشکاران المپیک و پارالمپیک برای کشور و مردم افتخارآفرینی می‌کنند، مسوولان ورزشی استان هم باید به وظایف خود نسبت به ورزشکاران عمل کنند و امیدوارم هر طور که می توانند در زمینه استخدام و پرداخت پاداش‌ها به افتخارآفرینان کمک کنند.

وی بیان کرد: در صورت حمایت مسوولان، ورزشکاران با جدیت بیشتری تلاش خواهند کرد و آحاد جامعه نیز به سمت ورزش گرایش بیشتری پیدا خواهند کرد در غیر اینصورت ورزشکاران هم دلسرد می‌شوند.

«پشتکار، حمایت خانواده و مسوولان»، عناصر موفقیت پارالمپیکی‌های اصفهان+ فیلم

دارنده مدال نقره در رشته میکس کامپوند نیز گفت: مسابقات پارالمپیک پاریس در سطح بالایی قرار داشت و در رشته تیر و کمان در همه بخش‌ها چندین بار رکوردها شکسته شد.

هادی نوری افزرود: حسرتی که از هشت سال گذشته تاکنون از مسابقات ریو برزیل داشتم پایان یافت و خدا را شاکرم اما خیلی دوست داشتم که مدال طلا را بدست بیاورم اما بهترین ورزشکاران دنیا در پارالمپیک شرکت می کنند.

وی ادامه داد: ۲ ماه پیش از مسابقات پارالمپیک بدلیل عارضه قلبی مجبور به عمل جراحی شدم و یک ماه از تمرینات و اردوها دور بودم و ۲۰ روز پیش از پارالمپیک، به اردوها پیوستم.

نوری اضافه کرد: از نظر جسمی حال مساعدی نداشتم و احتمال اعزام نشدنم به مسابقات هم وجود داشت اما با همکاری فدراسیون جانبازان و معلولان و نظر پزشک تیم و با رعایت بسیاری از اصول و مصرف داروهای لازم، به پاریس اعزام شدم.

وی خاطرنشان کرد: ته دلم حس خوبی داشتم و مطمئن بودم که می‌توانم مدال کسب کنم و خدا را شاکرم که توانستم این اتفاق را برای کشورم رقم بزنم.

دارنده مدال نقره میکس کامپوند پارالمپیک پاریس گفت: بسیاری از عیب‌ها و مشکلات مسابقات المپیک در زمان برگزاری مسابقات پارالمپیک برطرف شده بود و همه شرایط برای برگزاری این مسابقات خوب بود.

وی افزود: در زمان حاضر باید استراحت کوتاهی داشته باشم و طول درمانم را طی کنم و در صورت مهیا بودن شرایط جسمی و مشخص شدن تکلیف مربی(در ۶ ماهه گذشته از نظر نداشتن مربی ضربه زیادی خوردیم) ، امیدوارم اصلاحات لازم در این زمینه انجام شود.

نوری اضافه کرد: بطور قطع از الان برای ۲ سال آینده و بازی‌های پاراآسیایی ژاپن برنامه‌ریزی خواهم کرد و پس از آن هم نگاهی به پارالمپیک لس آنجلس خواهیم داشت و امیدوارم بتوانیم نتایج بهتری کسب کنیم.

«پشتکار، حمایت خانواده و مسوولان»، عناصر موفقیت پارالمپیکی‌های اصفهان+ فیلم

ورزشکار المپیکی اصفهان در رشته تیراندازی هم گفت: امسال برای نخستین بار موفق به حضور در مسابقات المپیک پاریس شدم و هر ورزشکاری تمام تلاش خود را می‌کند تا بتواند بهترین نتیجه را کسب کند.

فاطمه امینی افزود: من هم تمام توان و تلاشم را در این مسابقات بکار گرفتم تا بتوانم بهترین رکوردم را کسب کنم اما سطح مسابقات خیلی بالا بود و رشته تیراندازی هم حساسیت های خاص خود را دارد و در نهایت نتوانستم رکورد لازم را برای فینالیست شدن کسب کنم.

عضو تیم ملی تیراندازی با تفنگ اضافه کرد: با این حال از عملکرد خودم راضی هستم و تمام تلاشم را در این مسابقات انجام دادم و امیدوارم در مسابقات آینده نتایج بهتری را بدست آورم.

به گزارش ایرنا، مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس از پنج تا ۲۱ اَمرداد(۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست) و پارالمپیک نیز از هفتم تا ۱۸ شهریور(۲۸ آگوست تا هشت سپتامبر) برگزار شد.

بازی‌های المپیک سی و سوم از روز ششم مرداد در پاریس آغاز شد و فاطمه امینی در رشته تیراندازی و فرزانه فصیحی در رشته دوی سرعت تنها نمایندگان اصفهان در المپیک پاریس بودند که در این آوردگاه بین‌المللی بدون مدال به کار خود پایان دادند.

در پارالمپیک پاریس، کاروان ایران با نام «فرزندان ایران» با کسب ۲۵ مدال، رکورد بیشترین مدال در اداوار این بازی‌ها را شکست و سهم ورزشکاران مرد ۱۸ مدال، سهم زنان ۶ مدال و یک مدال هم سهم مشترک مردان و زنان(میکس کامپوند تیر و کمان) بود.

بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس بطور رسمی از چهارشنبه، هفتم شهریور آغاز شد که کاروان ورزش جانبازان و توانیابان و نابینایان و کم‌بینایان ایران با نام «فرزندان ایران» با ۶۶ ورزشکار در ۱۰ رشته ورزشی در این رقابت‌ها شرکت کرد.

پس از ۱۱ روز رقابت، در پایان این بازی‌ها، کاروان کشورمان با کسب هشت مدال طلا، ۱۰ نقره و هفت برنز و مجموع ۲۵ مدال در رده چهاردهم پارالمپیک ۲۰۲۴ قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha