توسعه بزرگراه یادگار امام تهران کدام گره ترافیکی را باز می‌کند؟

تهران بزرگ - ایرنا - احداث شاخه شرقی و غربی بزرگراه یادگار امام (ره) به عنوان یکی از طرح‌های مهم حوزه عمران و شهری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران است که با تکمیل این طرح گره ترافیکی جنوب غرب پایتخت باز می‌شود.

به گزارش ایرنا، یکی از مشکلات مهم شهر تهران وجود گره‌های ترافیکی در مناطق مختلف از جمله مناطق جنوبی تهران است که اکنون طرح توسعه یادگار امام (ره) برای حل مشکل ترافیکی در جنوب غرب پایتخت برنامه‌ریزی شده و اکنون به عنوان یکی از طرح‌های عمرانی مدیریت شهری در حال انجام است.

یکی از مشکلات مهم طرح بزرگ توسعه‌ای به ویژه در مسیر بزرگراه‌های پایتخت، وجود معارضان فراوان این طرح‌ها است که طرح توسعه‌ای بزرگراه یادگار امام نیز از این قضیه مستنثی نبود و وجود همین معارضان موجب تاخیر در کارهای اجرایی این طرح شده است. این مشکلی به حدی بود که مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت اتمام ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) تاکید کرد: هنوز معارضان به ویژه نیروی زمینی بخشی از این مسیر را تحویل نداده و کار با مشکل مواجه شده است و باید دنبال حل این مشکل باشیم. انتظار ما این است که هرچه زودتر مسیر باز شود و اتومبیل‌ها بتوانند در این بزرگراه به عبور و مرور بپردازند.

هادی حق‌بین، معاون فنی ‌و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح توسعه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) این طرح را یکی از سخت و پیچیده‌ترین طرح‌های مدیریت شهری در کشور دانست و گفت: طرح توسعه شاخه غربی یادگار امام (ره) ۹ کیلومتر بیشتر وسعت ندارد اما در بخش معارضین، تاسیسات و سایر مسایل فنی و عمرانی خیلی سخت و پیچیده است و اگر می‌خواستیم از تهران تا همدان بزرگراه احداث کنیم کار خیلی راحت‌تر از اجرای این طرح بود. می‌توانید ادامه این مطلب را اینجا بخوانید.

توسعه بزرگراه یادگار امام تهران کدام گره ترافیکی را باز می‌کند؟

ابرپروژه حوزه شهری از یادگار امام تا اتوبان ساوه

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران درباره یکی از ابرپروژه‌های حوزه شهری در راستای ادامه بزرگراه یادگار امام از میدان جی تا اتوبان ساوه گفت: این مسیر ۹.۲ کیلومتری است که ۳.۷ دهم کیلومتر در مسیر انتهایی آن سال گذشته افتتاح شده است. این طرح ۱۰ سال در شهرداری تهران با پیشرفت ۶۰ درصدی انجام شده بود اما در حدود یک سال در این دوره از مدیریتی شهری با حدود ۴۰ درصد پیشرفت برای این پروژه توانستیم اجرا کنیم در عمل ۳.۷ کیلومتر از ۹.۲ کیلومتر از این مسیر بهره‌برداری شد.

مهدی صداقتی اضافه کرد: از میدان جی تا انتهای مسیر برنامه این است که در این دوره مدیریت شهری به ثمر برسد و در عمل همانطور که از شرق تهران بزرگراه امام علی شمال به جنوب پایتخت را به هم وصل می‌کند در غرب تهران هم بزرگراه یادگار امام (ره) شمال غرب تهران را به جنوب غرب تهران متصل ‌خواهد کرد تا تاثیر جدی در کاهش ترافیک جنوب غربی تهران داشته باشد. این طرح به عنوان یک ابرپروژه شهری مورد توجه مدیریت شهری و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران است و به جدیت کار در حال پیگیری است تا این ۹.۲ کیلومتر در این دوره مدیریت شهری تحویل شهروندان شود. با اجرای این طرح محدوده اوین و فرحزاد به بزرگراه تهران - ساوه و بزرگراه آزادگان متصل می‌شود.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ادامه داد: بزرگراه‌های شمالی و جنوبی تهران را در غرب یادگار امام در مرکز بزرگراه شهید چمران و در شرق بزرگراه امام علی سه بزرگراه شمالی جنوبی تهران هستند که شبکه بزرگراهی تهران را شکل می‌دهند.

توسعه بزرگراه یادگار امام تهران کدام گره ترافیکی را باز می‌کند؟

آغاز تملک ۱۰۵ پلاک و اختصاص ۱.۵ همت به ژروژه یادگار امام

حال با توجه به اقداماتی که برای اجرای این پروژه بزرگ مدیریت شهری در تهران انجام شده است، باید دید که شهرداری منطقه ۱۰ پایتخت به عنوان متولی اصلی این طرح چه اقداماتی در راستای رفع معارضان، اختصاص بودجه برای تکمیل این پروژه و میزان پیشرفت و زمان بهره‌برداری آن انجام داده است.

شهردار منطقه ۱۰ تهران درباره آخرین اقدامات در راستای رفع معارضان و آغاز تملک ۱۰۵ پلاک در شاخه شرقی بزرگراه یادگار امام (ره) با اختصاص ۱.۵ همت اعتبار توسط شهرداری این منطقه خبر داد.

«مهدی اخ‌الصنایع» اظهار کرد: احداث این پروژه در دوره ششم مدیریت شهری به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و تصمیم برآن شد تا مدیریت شهری این دوره در یک بازه زمانی یکساله، شاخه شرقی پروژه بزرگراه یادگار امام در پایتخت را به بهره‌برداری برساند.

توسعه بزرگراه یادگار امام تهران کدام گره ترافیکی را باز می‌کند؟

شهردار منطقه ۱۰ تهران گفت: به سرانجام رساندن این پروژه یکی از کارهای ویژه در شهرداری تهران است، به طوری که هم اهالی منطقه و هم پایتخت از آن منتفع می‌شوند. در همین راستا با حمایت شورای شهر و شهرداری تهران، با اختصاص ۱.۵ همت اعتبار ۱۰۵ پلاک ظرف ماه جاری توسط شهرداری منطقه ۱۰ تملک می‌شود و اجرای عملیات برای ادامه این پروژه تسهیل و تسریع خواهد شد.

اخ‌ااصنایع، تملک ۱۰۵ معارض ملکی در این پروژه را چنین تشریح کرد و گفت: با رفع معارضان و تملک این پلاک‌ها توسط اداره املاک، اولویت تملک املاک از محدوده میدان جی آغاز می‌شود و عملیات عمرانی از میدان جی تا خیابان امام خمینی (ره) اجرا خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری، پروژه شرقی یادگار امام (ره) با ۱۰۰ درصد پیشرفت آماده بهره‌برداری شود.

وی تاکید کرد:بر اساس برآورد پلیس راهور پایتخت، کاهش محسوس ترافیک در غرب تهران به‌ویژه محدوده میدان آزادی، بزرگراه آیت‌الله سعیدی، جنوب بزرگراه یادگار امام(ره) و تا حدودی بار ترافیکی کنونی بزرگراه شهید چمران و شهید نواب صفوی، از دیگر آثار بهره‌برداری از این پروژه است.

توسعه بزرگراه یادگار امام تهران کدام گره ترافیکی را باز می‌کند؟

فاز دوم بزرگراه یادگار امام امسال تحویل مردم می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز درباره آخرین وضعیت پروژه بزرگراه شهید بروجردی گفت: امتداد شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) در حال اجرا است و کریدور شمالی- غربی شهر تهران در بخش‌های مختلف در دست اجرا است. پس از میدان جی، از محدوده پادگان‌های نظامی به میدان فتح رسیده و در ادامه از طریق بزرگراه شهید متوسلیان و پس آن بلوار بهار و ۴۵ متری زرند به فاز دوم پروژه بزرگراه شهید بروجردی خواهیم رسید در نهایت این بزرگراه، به بزرگراه آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل خواهد شد.

هادی حق‌بین اظهار کرد: در مهر ماه سال گذشته ۳.۷ دهم کیلومتر از پروژه بزرگراه شهید بروجردی در فاز اول افتتاح شد امسال هم پس از رفع معارضان ملکی و تاسیساتی فاز دوم پروژه نیز تحویل شهروندان تهرانی خواهد شد. این بخشی از کریدور ۹ کیلومتری شمالی - غربی شهر تهران به شمار می‌رود. در بخش شمالی و شرقی این پروژه هم موضوع میدان فتح و میدان جی و مسیر اتصالی مربوط به آن است که این بخش هم در محدوده پادگان‌های نظامی در دست اجرا است.

وی درباره بودجه و هزینه این پروژه نیز یادآور شد: کل پروژه در چند بخش تفکیک می‌شود، اما برای این کریدور حدود ۹.۲ کیلومتری در بخش های عمرانی و رفع معارضان شخصی و تاسیساتی، هزینه‌ای بیش از هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده و در حال اجراست البته به جز توافقات بخش نهادی که صورت گرفته است.

به گفته معاون شهردار تهران، بودجه موردنیاز این پروژه در کتاب بودجه سال ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده سهم سال این پروژه مشخص است و امسال هم اعتبار خوبی برای این پروژه گرفته شده و مشکل اعتباری وجود ندارد. بخشی از این بودجه پیش‌بینی شده نیز در اجرای فاز اول پروژه شهید بروجردی هزینه شده و این فرآیند در حال اجرا است. در واقع میزان اعتبار تعیین شده برای همه پروژه پیش‌بینی و تعریف شده است.

به گزارش ایرنا، فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی به طول ۳.۷ کیلومتر در مهرماه سال گذشته با حضور شهردار و اعضای شورای شهر تهران افتتاح شد. همچنین احداث فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی به طول یک کیلومتر حد فاصل میدان الغدیر تا ابتدای بلوار بهار، در دوره ششم مدیریت شهری از تیرماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و این بزرگراه شامل ۲ مسیر تندروی شمالی و جنوبی در سطح منفی یک هریک دارای سه خط عبوری و یک لاین اضطرار و دو کندروی شمالی و جنوبی در سطح صفر هریک با ۲ خط عبوری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha