۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۲
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85596811
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید محصول خربزه در میامی ۱۱ هزار تن برآورد شد

۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۲
کد خبر: 85596811
تولید محصول خربزه در میامی ۱۱ هزار تن برآورد شد

سمنان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی میامی گفت: برداشت خربزه از مزارع این شهرستان با پیش‌بینی ۱۱ هزار تن محصول آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسینی روز یکشنبه به رسانه‌ها افزود: برداشت خربزه از مزارع شهرستان میامی از اوایل مردادماه آغاز شد و تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

وی سطح زیر کشت محصول خربزه در میامی را ۴۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: میانگین برداشت خربزه در این شهرستان بیش از ۲۸ تن در هر هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی میامی افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۱ هزار تن خربزه از مزارع شهرستان برداشت شود.

وی با بیان اینکه کاهش سطح محصول پرآب‌بر از سیاست‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی است، گفت : خربزه از محصولات بهاره‌ است که در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی‌های متوالی و افت سطح آب‌های زیرزمینی، تلاش شده میزان تولید آن در شهرستان در حد نیاز و شرایط بازار تعدیل و تنظیم شود.

وی گفت: در همین رابطه با اجرای روش‌های آبیاری میکرو و اجرای کشت پیش از موعد با روش‌های زیرپلاستیکی و زودرس کردن محصول، خربزه تولیدی از اوج گرما و نیاز آبی زیاد خارج شده است.

وی بیان کرد: خربزه به عنوان یکی از محصولات بهاره این شهرستان دارای مطلوبیت بسیار برای کشت در این منطقه است و ارقام کشت شده این محصول در این شهرستان از نوع «آرگون، خاتونی و مینو» محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی میامی درباره اقدامات انجام شده برای حمایت از کشاورزان شهرستان گفت: تأمین نهاده‌هایی چون کود شیمیایی و سوخت، پرداخت تسهیلات، اجرای سامانه‌های آبیاری و ادوات کشاورزی و بازدید کارشناسان فنی از اقدامات این مدیریت در راستای حمایت از کشاورزان است.

به گزارش ایرنا، استان سمنان با بیش از ۵۳ هزار بهره‌بردار، سالانه در مجموع بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل زراعی، باغی، دام و طیور و آبزیان تولید می‌کند که بخش عمده‌ای از این تولیدات مازاد بر نیاز مردم استان سمنان است.

از کل گستره بخش کشاورزی استان سمنان ۸۷ هزار هکتار بخش زراعی، ۷۰ هزار هکتار باغ و ۴۰ هزار هکتار آیش است.

تولیدات بخش زراعی استان سمنان سالانه ۹۲۰ هزار تن و میزان محصولات باغی سالانه ۴۸۰ هزار تن است و سالانه بیش از ۲۹۰ هزار تن نیز انواع محصولات دامی در استان سمنان تولید می‌شود.

بیش از ۵۰ درصد از گستره استان سمنان به میزان پنج و ۲ دهم میلیون هکتار نواحی بیابانی است و ۳۵۰ هزار هکتار را جنگل و سه و هشت دهم میلیون هکتار را مرتع شامل می شود.

از ۹ و هفت دهم میلیون هکتار گستره استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha