یک میلیون و ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در استان اصفهان اول مهر به مدرسه می‌روند

اصفهان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ در استان با یک میلیون و ۱۵۰ هزار دانش‌آموز آغاز می‌شود که ۴۵ درصد آنها در کلانشهر اصفهان هستند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا ابراهیمی روز یکشنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: ۷۰ هزار کودک در مقطع پیش دبستانی و حدود ۸۰ هزار معلم در سال تحصیلی جدید در استان اصفهان داریم.

وی ادامه داد: کمبود نیروی انسانی که بزرگترین چالش آموزش و پرورش بود در ۲ سال اخیر پیگیری و با جذب نیروهای جدید، ۲۰ هزار معلم به ظرفیت معلمان آموزش و پرورش اضافه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان تصریح کرد: ۳۰ هزار کلاس درس در استان داریم اما همچنان در شهر اصفهان و نیز روستاها با مشکل کمبود فضای فیزیکی مواجه هستیم.

ابراهیمی ادامه داد: سه هزار کلاس درس در سه سال گذشته به ظرفیت آموزش و پرورش استان اضافه و عملیات احداث یک‌هزار کلاس درس به نیت یک هزار روز خدمت دولت قبل با کمک پالایشگاه اصفهان و بر اساس مسئولیت اجتماعی آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵۰ مدرسه در استان اصفهان در معرض خطر فرونشست قرار دارد و ۴۵ مدرسه به این دلیل تخلیه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در مورد ثبت نام دانش‌آموزان افزود: مدارس دارای رده ها و انواع مختلفی مانند دولتی، غیردولتی، شاهد و تیزهوشان هستند بنابراین طبیعی است همه آنها در یک محدوده نباشند و مشکلات والدین نیز بیشتر در این زمینه است.

ابراهیمی با بیان اینکه رویکرد دولت، کاهش تنوع مدارس است، اظهار کرد: براساس سند تحول بنیادین باید میزان توسعه در حوزه فنی و حرفه‌ای، کار دانش و نظری را متعادل کنیم.

وی اضافه کرد: بر همین اساس ۵۰ درصد دانش آموزان پایه نهم به فنی و حرفه‌ای و ۵۰ درصد دیگر به دبیرستان باید بروند که در استان اصفهان آمار خوبی در تحقق این امر داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: مصوبه تاثیر معدل در کنکور از ۱۰ سال پیش مطرح شده بود که دولت شهید رییسی موفق به اجرای آن شد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با بیان اینکه ۷۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار دانش امسال به ظرفیت استان اضافه شد، گفت: هنوز افرادی متقاضی ورود به این مدارس هستند اما ظرفیت محدود است بنابراین برخی خانواده‌ها در این زمینه انتقاد دارند.

ابراهیمی درباره شهریه ثبت نام دانش آموزان گفت: اجبار به دریافت شهریه، قانونی، شرعی و اخلاقی نیست اما والدین داوطلبانه می‌توانند کمک کنند.

وی ادامه داد: ما نیز در مورد دریافتی تکذیب نمی‌کنیم و حتی معتقد به برخورد، توبیخ و عزل در این زمینه هم هستیم.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: نمازخانه‌های مدارس ما به تجهیز نیاز دارد و شورای شهر در این زمینه کمک کرده است اما خواهان همکاری هستیم تا در مسیر تربیت صحیح و با مصوبه‌ای این نمازخانه‌ها بهتر تجهیز شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکید کرد: ساخت و تعمیر مراکز آموزشی و مدارس در قانون وجود دارد که درخواست داریم منابع آن در جای درست هزینه شود.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۹ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha