۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۱۴
کد خبر: 85596925
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکرار سناریوی حمله شکارچیان به محیط‌بانان در مازندران

ساری- ایرنا- تعدادی از شکارچیان غیرمجاز در شهرستان نور در منطقه حفاظت شده «بطاهرکلا» به یکی از محیط‌بانان این شهرستان حمله و او را مجروح کردند.

به گزارش ایرنا، جنگل‌های هیرکانی در مازندران زیستگاه گونه‌های ارزشمند جانوری و حیواناتی است که همواره چشم طمع عده‌ای افراد سودجو به دنبال شکار آن‌ها است و در این میان محیط‌بانان نیز هر از گاهی مورد حمله شکارچیان قرار می‌گیرند.

در اتفاق اخیر و سناریوی تکراری حمله به محیط‌بانان مازندران این بار محیط‌بان منطقه حفاظت شده «بطاهرکلا» در شهرستان نور از سوی تعدادی شکارچی متخلف مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران از زخمی شدن محیط‌بان منطقه حفاظت شده «بطاهرکلا» در شهرستان نور خبر داد و گفت: احمد سیفی محیط‌بان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نور هنگام گشت و کنترل در حوزه استحفاظی، با چند شکارچی متخلف مواجه شد که اقدام به شکار غیرمجاز یک راس کل در منطقه حفاظت شده بطاهرکلا کردند.

تکرار سناریوی حمله شکارچیان به محیط‌بانان در مازندران

عطالله کاویان افزود: این محیط‌بان به محض مطلع شدن از این تخلف شکارچیان وارد عمل شد و در درگیری با آن‌ها نیز مجروح شد.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست مازندران گفت:‌ متخلفان یک راس کل شکار کرده بودند که همکار محیط‌بان ما با آن‌ها مواجه شد و دستور ایست صادر کرد. اما شکارچیان به دستور ایست او توجهی نکردند.

وی فزود:‌ شکارچیان علاوه بر فحاشی، با یک چوب‌دستی به سمت محیط‌بان حمله کردند و پس از آن‌که او را از ناحیه سر،کتف، کمر و دنده مجروح کردند با لاشه شکار شده یک راس کل از منطقه متواری شدند.

کاویان گفت:‌ پس از این درگیری، محیط‌بانان منطقه با هماهنگی نیروی انتظامی پاسگاه بلده متخلفان را شناسایی کردند که یکی از آناندستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد. حکم جلب سایر متخلفان از سوی مقام قضایی(دادستان شهرستان) صادر شده است.

به گزارش ایرنا، یگان حفاظت از محیط زیست مازندران ۳۰۰ نیرو دارد که ۲۵۰ نفر آنان محیط‌بان هستند.

آمارهای محیطی زیستی‌ها و نتایج سرشماری‌ها نیز نشان از رشد و تنوع حیات‌وحش در مازندران دارد که حاصل صیانت و حفاظت از گونه‌های جانوری در مناطق مختلف حفاظت شده استان توسط محیطبانان است. ۳۵۰ گونه پرندگان، ۶۳ گونه پستانداران، ۲۸ گونه مارسمی و نیمه سمی، ۱۷۰ گونه مارمولک و سوسمار و ۹ گونه دوزیستان تنها بخشی از حیات وحش پرتنوع مازندران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha