مدارس چهارمحال و بختیاری برای استقبال از دانش‌آموزان چه میزان آمادگی دارند؟

شهرکرد- ایرنا- مدارس چهارمحال و بختیاری با نزدیک شدن پاییز و فرارسیدن مهر خود را برای حضور دانش‌آموزان آماده می‌کنند درست مثل خانواده هایی که به دنبال آمده کردن دانش آموزان برای رفتن به مدرسه هستند.

به گزارش ایرنا، در فضای شهری و بیشتر مناطق روستایی مدارس را برای حضور دانش‌آموزان از یک ماه یا شاید بیشتر آماده می‌کنند و برخی از دیوارها و فضای مدارس با رنگ آمیز و بهسازی شاداب سازی شده است.

اکنون در آستانه فرارسیدن سال تحصیلی جدید و مهر نو، شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اقدام به نشست کرده است و در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت داده است.

استاندار : آب ، برق و گاز مدارس چهارمحال و بختیاری به دلیل بدهی قطع نشود

مدارس چهارمحال و بختیاری برای استقبال از دانش‌آموزان چه میزان آمادگی دارند؟

استاندار چهارمحال و بختیاری و رییس شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید و با تاکید بر در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس گفت: اشتراک آب، برق و گاز مدارس استان به دلیل بدهی قطع نشود.

غلامعلی حیدری افزود: برای آغاز سال تحصیلی جدید تمهیدات لازم در نظر گرفته شده و امید است با همکاری دستگاه‌های مختلف در فضای شاد، با نشاط و امیدآفرین برای دانش‌آموزان آغاز شود.

وی اظهار داشت: در آستانه سال تحصیلی جدید و برای استقبال از مهر همه امکانات بسیج شود تا رضایتمندی دانش‌آموزان و خانواده‌ها فراهم شود.

حیدری گفت: نظارت کافی و لازم بر سرویس مدارس و خدمات‌دهی آنها و همچنین تولیدی‌های پوشاک مدارس انجام شود و مدیران مدارس از تغییر دادن فرم مدارس خودداری کنند تا هزینه اضافه بر خانواده‌ها تحمیل نشود.

حیدری به شاداب محوطه داخل و بیرون مدارس تاکید کرد و گفت: شهرداریها باید برای این موضوع همکاری لازم را با مدیران مدارس داشته باشند.

وی از مسوولان مناطق خواست تا نظارت بیشتر بر ایاب و ذهاب مدارس به خصوص مدارس شبانه روزی و خدمات‌دهی این مدارس داشته باشند تا بتوان با فعال شدن این مدارس عدالت آموزشی در تمام مناطق استان برقرار شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تکمیل و راه‌اندازی اردوگاه سامان یکی از مصوبات سفر رییس‌ جمهور شهید بود، گفت: مسئولان اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای تکمیل این طرح و احداث دهکده ورزشی در مدارس اهتمام ویژه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به افزایش قیمت شهریه مدارس غیردولتی طبق قانون گفت: برای افزایش شهریه این مدارس کف قیمت در نظر گرفته شود.

حیدری افزود: با توجه به اهمیت بحث آموزش‌های فنی و توجه به هنرستان‌های استان به رفع نیازهای این مراکز و به روز رسانی تجهیزات هنرستانها برای تقویت و توسعه مهارت‌آموزی مورد تاکید است.

وی با اشاره به ساماندهی معلمان گفت: سعی شود از همان روزهای ابتدایی سال در همه مدارس شهری و روستایی چهارمحال و بختیاری معلم در کلاس درس و مدرسه حضور داشته باشد.

حیدری با اشاره به اهمیت برگزاری نماز جماعت در مدارس، اضافه کرد: سعی شود با فضاسازی مناسب و تجهیز نمازخانه‌های مدارس، شرایط حضور امامان جماعت در مدارس فراهم و نماز جماعت در همه مدارس استان برگزارشود و در کنار آموزش دانش‌آموزان به موضوعات پرورشی توجه شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید ۲۷ فضای آموزشی و ورزشی در استان آماده بهره‌برداری است.

ایرج کریمی در این نشست افزود: از این تعداد ۲۳ طرح آموزشگاهی با زیربنای ۱۰ هزار و ۹۱۰ مترمربع و چهار طرح ورزشی است که با راه‌اندازی این طرح‌ها در دورترین نقاط استان نیز مدرسه احداث شده است.

به گفته وی، در سه سال گذشته چندین طرح آموزشی در مناطق دور دست استان از جمله روستای گاوشیر شهرستان کوهرنگ و سرآقاسید احداث شده است و تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: در راستای توسعه و تجهیز مدارس استان امسال ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات محرومیت زدایی به اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان اختصاص داده شد.

۲۰۸ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید مشغول تحصیل می‌شوند

مدارس چهارمحال و بختیاری برای استقبال از دانش‌آموزان چه میزان آمادگی دارند؟

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در سال تحصیلی جدید ۲۰۸ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف در استان در ۲ هزار و ۱۳۷ آموزشگاه در قالب هشت هزار کلاس در مشغول تحصیل می‌شوند.

افشین امیریان افزود: ۲ میلیون کتاب درس از ۱۰ شهریورماه در سراسر مدارس استان در حال توزیع است و در روز دوشنبه ۲۶ شهریور ماه جشن غنچه‌ها ویژه دانش‌آموزان پیش‌دبستانی، روز سه‌شنبه ۲۷ شهریورماه جشن شکوفه‌ها ویژه دانش‌آموزان اول دبستان و روز چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه جشن جوانه‌ها ویژه دانش‌آموزان پایه هفتم و جشن آغازین سال تحصیلی با عنوان زنگ مهر و ایثار در روز یکشنبه اول مهرماه برگزار می‌شود.

سه هزار میلیارد ریال برای احداث دهکده ورزش دانش‌آموزی پیش‌بینی شده است

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مصوبه احداث دهکده ورزش دانش‌آموزی در استان تصویب شده است گفت: برای احداث این دهکده سه هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

فخرالدین اسدی افزود: این دهکده در هنرستان شمس‌آباد در ۷۰ هزار مترمربع به عنوان دهکده ورزش دانش‌آموزی تبدیل می‌شود.

وی گفت: برای احداث این دهکده به دریافت مجوز لازم از کمیته ماده ۳، مجوز زیست محیطی و پدافند غیرعامل نیاز است.

به گفته وی، در آستانه سال تحصیلی جدید ۳۵ طرح ورزشی آماده بهره‌برداری است.

اسدی با اشاره به اینکه در طرح شهید سلیمانی ۱۳۰ فضای ورزشی به متراز ۶۰ هزار متر مربع افزوده شده، گفت: هم‌اکنون ۷۰ سالن ورزشی در استان فعال است که ۷۰ درصد این سالن‌ها ورزشی نیاز به تعمیی و تجهیز دارد و درمناطق محروم سالن ورزشی دانش‌آموزی وجود ندارد.

نرخ با سوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در چهارمحال و بختیاری ۹۷.۳۵درصد است

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت:هم‌اکنون نرخ با سوادی استان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان ۹۷.۳۵ درصد است.

یاسر خسروی با اشاره به تشکیل مجمع خیرین حامی بازماندگان از تحصیل استان، شناسایی، جذب و ثبت‌نام ۹۸درصد از حجم ابلاغی به استان در دوره های سوادآموزی گفت: رشد نرخ باسوادی جمعیت ۶ سال به بالا در استان به ۸۹درصد و رشد نرخ باسوادی جمعیت ۱۰سال به بالا به ۸۷.۶ درصد رسیده است.

هفت هزار و ۲۳۰ دانش‌آموز در سامانه "سپند" برای سرویس مدارس ثبت‌نام کردند

شهردار شهرکرد نیز گفت: هفت هزار و ۲۳۰ دانش‌آموز در مدارس عادی و ۱۸۳ دانش‌آموز مدارس استثنایی در سامانه سپند برای سرویس مدرسه ثبت‌نام کردند.

محمدحسین واحدیان افزود: برای سرویس مدارس ۳۹۸ راننده تایید صلاحیت دریافت کردند .

به گفته وی، برای نوسازی و پاکسازی پاکسازی زمین‌های اطراف مدرسه و زیباسازی برخی مدارس در دستور کار قرار گرفته است و شستشوی مدارس انجام شده است و تا اول سال تحصیلی نیز ادامه دارد.

وی افزود: زیباسازی دیوارهای مدارس با توجه به نوع معبر تاکنون برای ۲۰ مدرسه انجام شده و ۲ هزار و ۵۰۰متر مربع زیباسازی دیوار مدرسه انجام شده است.

واحدیان اظهارداشت: برای سرویس دهی مدارس ۲۰ شرکت فعال صلاحیت دریافت کرده است.

به گزارش ایرنا، در استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۸ هزار دانش‌آموز مشغول تحصیل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha