۲۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۲۲
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85597286
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۱۷۰ پرونده قاچاق چوب در گلستان تشکیل شد
بازدید از کارگاه‌های نجاری در استان گلستان

گرگان- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۰ فقره پرونده قاچاق چوب و محموله غیرمجاز در استان تشکیل شد.

عیسی گل‌بینی مفرد روز یکشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: قاچاق چوب و محموله غیرمجاز کشف شده از این تعداد پرونده، به میزان ۵۷۲ اصله چوب به حجم ۱۸ متر مکعب، ۲۱۹ استر هیزم، چهار هزار و ۹۳۰ کیلوگرم زغال، هزار و ۵۰ کیلوگرم محصولات فرعی غیرچوبی نظیر قارچ ترافل، ۱۷ استر بوته (چلم) بوده است.

وی ادامه داد: گونه‌های درختی توقیف شده در ایست‌های بازرسی‌ از خارج استان بیشتر از نوع «گز و تاق» بوده، ولی گونه‌های درختی توقیف شده از داخل استان از نوع «توسکا، بلوط، گردو و کاج» و گونه‌های غیرچوبی توقیف شده از نوع «چلم، قارچ ترافل و زغال» است.

گلبینی مفرد افزود: در این استان شمالی سه ایست و بازرسی محمولات جنگلی در شهرستان‌های بندرگز، گالیکش وآزادشهر فعال است.

وی با اشاره به اهمیت حفظ عرصه‌های منابع طبیعی، در استان به عنوان سرمایه‌ ملی و عام‌المنفعه، از هم‌ استانی‌ها خواست هر گونه آسیب و تخریب یا تصرف عرصه‌های منابع طبیعی را با شماره‌گیری ۱۳۹ و یا ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: این استان شمالی یک میلیون ۳۲۳ هزار و ۸۸ هکتار عرصه منابع طبیعی شامل ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع ، ۳۷۶ هزار و ۶۵۸ هکتار جنگل هیرکانی و ۸۳ هزار و ۶۰۵ هکتار جنگل دست‌کاشت دارد که کار حفاظت از این عرصه بر عهده ۵۸۲ نیرو است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha