ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع در مدارس کرمان فقط با سامانه یکتا امکان‌پذیر است

کرمان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش کرمان از ابلاغ دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان اتباع مجاز در مدارس این استان خبر داد و گفت: ثبت نام این دانش آموزان فقط با کد یکتا انجام می شود و مدیران مدارس حق ثبت نام آنها را بدون کد یکتا ندارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «رضا رضایی» شامگاه یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: با مدیران مدارس که در زمینه ثبت نام دانش آموزان اتباع غیرمجاز بدون کد یکتا در مدارس اقدام کنند برخورد خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۲ هزار دانش‌آموز اتباع مجاز در مدارس این استان مشغول به تحصیل بوده اند، ادامه داد: پیشنهاد شده مدارس غیردولتی برای تحصیل این دانش آموزان در استان کرمان ایجاد شود.

وی افزود: شهرهای کرمان، رفسنجان و بردسیر از طرح ایجاد مدارس غیر دولتی برای دانش آموزان اتباع مجاز استقبال کرده‌ اند.

رضایی با اشاره به وجود حدود ۷۵۰ هزار دانش‌ آموز در سال تحصیلی جدید گفت: ابلاغ ۴۵ هزار معلم نیز در این استان صادر شده است.

بازگشت چهار هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به مدرسه

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین گفت: سال گذشته چهار هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به مدارس باز گردانده شدند.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد دانش آموزان ایرانی تاکنون در مدارس استان کرمان نام نویسی کرده اند ادامه داد: همچنین ۹۲ درصد دانش آموزان کرمان به منظور دریافت کتاب های درسی خود در طول سال تحصیلی ثبت سفارش کرده اند.

رونمایی از کتاب مدیرکل شهید آموزش و پرورش کرمان

رضایی با اشاره به اینکه درصدد چاپ کتاب در مورد مدیرکل شهید آموزش و پرورش استان کرمان بودم گفت: بر این اساس برنامه ریزی و کار آغاز شد و اول مهرماه سال جاری از کتاب شهید ایرانمنش با حضور خانواده این شهید گرانقدر رونمایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به بازدید ۴۵۰ اکیپ از هزار مدرسه استان کرمان در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد.

مولدسازی در کرمان و ایجاد درآمد پایدار برای آموزش و پرورش

وی تجاری سازی و مولدسازی را از دیگر اقدامات آموزش و پروش استان کرمان اعلام و تصریح کرد: این اقدام برای این نهاد درآمد پایدار ایجاد کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: حدود ۹۲ درصد دانش آموز برای کتاب درسی ثبت نام شده اند و شهریه مدارس در سامانه مشارکت ها ثبت شده است.

وی با بیان اینکه امسال حدود ۷۰ هزار کلاس اولی در استان کرمان راهی مدارس می شوند گفت: مشاوران نیز با حضور در مدارس از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری می کنند.

رضایی با بیان اینکه حدود ۶ هزار مدرسه در این استان وجود دارد گفت: مدارس عشایری نیز در ۱۷ شهرستان استان دایر است.
کمبود معلم نداریم

مدیرکل آموزش و پورش استان کرمان با اشاره به اینکه طی سه سال اخیر حدود هشت هزار معلم با برگزاری آزمون استخدامی در آموزش و پرورش استان کرمان جذب شده‌ اند گفت: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ معلم نیز در کرمان بازنشسته می شوند که از این افراد به منظور تدریس در مدارس استفاده می شود.

وی با تاکید بر اینکه در مهرماه سال جاری کمبود معلم در استان کرمان وجود ندارد افزود: هیچ کلاس درسی در آغاز سال تحصیلی جدید بدون معلم نخواهد بود.

رضایی گفت: در حال حاضر ابلاغ ۹۴ درصد فرهنگیان در آموزش و پرورش استان کرمان صادر شده است.

تکمیل ساخت ۵۰۲ مدرسه نیمه تمام طی سه سال اخیر در کرمان

وی با تاکید بر اینکه ۶۹ مدرسه استان که با همکاری نوسازی مدارس و سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی احداث شده‌ در اول مهرماه به بهره‌برداری می‌ رسد افزود: ۱۲ مدرسه از این تعداد در شهر کرمان افتتاح می شود به طوری که امسال استان کرمان از لحاظ تعداد مدارس ساخته شده در رتبه پنجم کشوری قرار دارد.

رضایی گفت: ۵۰۲ مدرسه نیمه تمام طی سه سال اخیر در کرمان تکمیل شده و در اختیار آموزش و پرورش استان قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین طی سه سال گذشته عملیات اجرایی ۱۱۹ مدرسه نیز در استان کرمان آغاز شده که این مدارس بزودی تحویل آموزش و پرورش می شود.

ساخت مدرسه به نام دانش آموزان شهید حادثه تروریستی کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه این استان ۲۷ دانش‌آموز و ۲ معلم شهید را در حادثه تروریستی گلزار شهدا کرمان تقدیم کرد گفت: دبستان ۱۲ کلاسه شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی دیار کریمان با اعتباری بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال در چهلمین روز شهادت این شهدا در کرمان افتتاح شد.

وی افزود: این مدرسه در مدت ۴۰ روز از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی به ۱۰۰ درصد رسید و افتتاح شد.

رضایی از اجرای طرح شهید عجمیان در ۱۷ منطقه آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: شهرستان‌های سیرجان و راور بیشترین سرانه فضای آموزشی در سطح استان دارند.

اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای خرید چمن مصنوعی در کرمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای خرید چمن مصنوعی برای مدارس این استان اظهار کرد: افزایش فضاهای ورزشی با هدف شاداب‌سازی مدارس در قالب طرح شهید سپهبد قاسم سلیمانی نیز پیگیری شده است.

رضایی اظهار داشت: ۸۷ زمین چمن مصنوعی طی سه سال گذشته و ۱۲ سوله ورزشی نیز در مدارس دخترانه ساخته و تحویل آموزش و پرورش استان کرمان شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha