۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۷
کد خبر: 85603369
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

راز صبح با عطر مهر در کرمان رونمایی شد

۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۷
کد خبر: 85603369
راز صبح با عطر مهر در کرمان رونمایی شد

کرمان - ایرنا - کتاب "راز صبح" زندگینامه مدیرکل شهید آموزش و پرورش استان کرمان "حاج شیخ علی ایرانمنش" در نخستین روز بازگشایی مدارس دیار کریمان و با عطر ماه مهر روز یکشنبه رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، شهید ایرانمنش توسط شهید محمدجواد باهنر (وزیر آموزش وپرورش وقت) به مدیرکلی این نهاد در کرمان منصوب شده بود و مراسم رونمایی این کتاب نیز با حضور برخی مسئولان و دانش آموزان در دبیرستان متوسطه دوره اول شاهد کرمان برگزار شد.

این کتاب به همت مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و پرسنل روابط عمومی و دیگر بخش های این نهاد به رشته تحریر در آمده که در آیین نواختن زنگ مهر و مقاومت در مدارس کرمان رونمایی شد.

راز صبح با عطر مهر در کرمان رونمایی شد

اما با نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت که با حضور معاون فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و شماری از مقامات‌ ارشد استان از جمله نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، معاون سیاسی استاندار کرمان، مدیرکل آموزش و پرورش، دادستان، فرماندار و شهردار کرمان به صورت نمادین در دبیرستان پسرانه شاهد ناحیه یک کرمان برگزار شد ۷۵۰ هزار دانش‌آموز در بیش از ۶ هزار مدرسه در سراسر استان، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

ارکان اصلی تعلیم و تربیت

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان در این آیین در سخنانی در جمع دانش‌آموزان دبیرستان پسرانه شاهد ناحیه یک کرمان گفت: معلمان، کادر آموزش و پرورش و دانش‌آموزان سه رکن‌ اصلی هستند که وظیفه مضاعفی در عرصه تعلیم‌ و تربیت دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی افزود: تعلیم و تربیت زمانی موثرتر است که علم و آگاهی خودمان از اطراف را هم افزایش دهیم و برای توسعه و پیشرفت علم و آگاهی، مردانه بایستیم و مقاومت کنیم.

امام جمعه کرمان در ادامه به جنایات رژیم‌ صهیونیستی در غزه و شهادت صدها کودک و نوجوان اشاره داشت و گفت: به یاری خدا به‌زودی شاهد پیروزی نهایی جریان مقاومت و غزه باشیم و این زخم جهان اسلام بهبود یابد.

معاون سیاسی استاندار کرمان نیز که در این نشست گفت: دانش‌آموز کُنشگر و فعال می‌تواند محور مقاومت قرار گیرند.

رحمان جلالی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دانش‌آموزان به کلیدواژه "تمدن نوین اسلامی" از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره داشت و گفت: دانش‌آموز، معلم و خانواده، سه رکن مدرسه تراز انقلاب اسلامی هستند.

وی اظهار داشت: از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، دانش‌آموز باید کنشگر و فعال باشد، دانش‌آموزی که بتواند محور مقاومت قرار گیرد.

راز صبح با عطر مهر در کرمان رونمایی شد

معرفی ۲ کتاب "از چیزی نمی‌ترسیدم" و "باران گرفته است"‌

وی با معرفی ۲ کتاب "از چیزی نمی‌ترسیدم" و "باران گرفته است"‌ درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: کسی می‌تواند فرمانده‌محور مقاومت باشد که نگاه مقاومت را در دوران کودکی و نوجوانی تجربه کرده است.

جلالی به اهمیت پیوند خانه، مدرسه و مسجد از دیدگاه رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: مدل تربیتی که رهبری بر آن اشاره دارند، تربیت حماسی است.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این مراسم عنوان کرد: سعی‌ ما بر این بوده که در آغاز سال تحصیلی هیچ مدرسه و کلاسی بدون معلم نباشد و تامین معلم از مناطق مختلف انجام شده است.

وی افزود: ۶۹ مدرسه تازه تاسیس امسال به حوزه آموزش و پرورش استان کرمان اضافه شده است.

راز صبح با عطر مهر در کرمان رونمایی شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: امروز ۷۵۰ هزار دانش‌آموز در بیش از ۶ هزار مدرسه در سطح استان کرمان به مدرسه می‌روند.

وی با اشاره به اینکه از مجمع خیرین مدرسه‌ساز و نوسازی مدارس استان کرمان نیز قدردانی می‌کنم که ۶۹ مدرسه جدید در اول مهر از دانش‌آموزان استقبال کردند، افزود: از همراهی و همکاری اولیای دانش‌آموزان هم قدردانی می‌کنم که همراهی خوبی داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان افزود: در حادثه تروریستی ۱۳ دی سال ۱۴۰۲ در کرمان ۲۷ شهید دانش‌آموز و ۲ معلم شهید داشتیم که یادشان را گرامی می‌داریم.

در این مراسم پیام علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید قرائت شد.

راز صبح با عطر مهر در کرمان رونمایی شد

دیرکل شهید آموزش و پرورش کرمان اسوه اخلاق

شهید حجت الاسلام شیخ علی ایرانمنش در خانواده ای طالب علم پرورش یافت.

پدرش با شغل رنگرزی روزگار می گذارند و این شهید عزیز در دامن پدری زحمتکش و مادری متدین و خدا ترس، الفبای طلبگی آموخت و هنگامی که وقتی خود را شناخت با شهید محمدجواد باهنر نیز آشنا شد.

آنها پسر عمو، پسر دایی و از همان کودکی، دوست و همراه هم بودند و در سال ۱۳۲۳ وارد مدرسه معصومیه کرمان شدند. سال ۱۳۳۱ به قم عزیمت کردند و هشت سال از محضر اساتیدی چون آیت الله بروجردی، امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی بهره بردند.

آنان سال ۱۳۳۷ وارد دانشگاه الهیات دانشگاه تهران شدند و بعد از آن شیخ علی با لباس روحانیت وارد آموزش پرورش کرمان شد.

شهید ایرانمنش در جریان شکل گیری انقلاب اسلامی با افشای چهره پلید رژیم پهلوی به روشنگری پرداخت و با پیروزی انقلاب اسلامی ، از طرف شهید باهنر (وزیر آموزش وپرورش وقت)به مدیر کلی آموزش و پرورش استان کرمان منصوب شد.

شیخ علی ایرانمنش در بیست و هفتم بهمن ماه ۱۳۶۵ به دست منافقان کوردل به شرف شهادت نائل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha