بیش از ۷۷ هزار کلاس اولی در کرمان با جشن شکوفه‌ها سال تحصیلی را آغاز کردند

کرمان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۰۰ کلاس درس پذیرای دانش‌آموزان کلاس اولی‌ این استان است گفت: بیش از ۷۷ هزار کلاس اولی کرمانی در جشن شکوفه‌ها شرکت کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضا رضایی روز سه شنبه در جشن شکوفه‌ها با بیان اینکه حدود ۱۸ هزار دانش ‌آموز کلاس اولی نیز در شهر کرمان وجود دارد تصریح کرد: هفت کلاس درس یک نفره (یک معلم و یک دانش آموز) و سه مدرسه یک نفره در حوزه عشایر کرمان دایر است.

وی همچنین از آغاز سال تحصیلی جدید با اجرای ویژه برنامه‌های زنگ مهر و مقاومت خبر داد و اظهار داشت: امسال حدود ۶ هزار مدرسه در استان پذیرای دانش آموزان هستند.

وی تصریح کرد: جشن جوانه‌ها ویژه دانش آموزان پایه هفتم نیز چهارشنبه ۲۸ شهریور در دبیرستان متوسطه اول دخترانه فرزانگان ناحیه ۲ و جشن بازگشایی مدارس و آیین نواختن زنگ مهر و مقاومت به همراه رونمایی از کتاب "راز صبح" با محور زندگی حاج شیخ علی ایرانمنش مدیرکل شهید آموزش و پرورش استان در روز یکشنبه اول مهر در دبیرستان پسرانه شاهد ناحیه یک کرمان و مراسم نواختن زنگ نماز همزمان با اذان ظهر در دبستان دخترانه ثارالله ناحیه یک کرمان برگزار می‌شود.

بیش از ۷۷ هزار کلاس اولی در کرمان با جشن شکوفه‌ها سال تحصیلی را آغاز کردند

وی با بیان اینکه بازگشایی مدارس بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی و اجتماعی کشور است، افزود: در اقدامی ارزشمند مقرر شده مسئولان، فرزندان شهدای حادثه تروریستی را در روز اول مهر از خانه تا مدرسه همراهی کنند.

رضایی گفت: در سه سال اخیر حدود هشت هزار معلم جدید فقط از طریق آزمون وارد چرخه نظام تعلیم و تربیت شده اند که افراد توانمندی هستند و از نظر صلاحیت‌های حرفه‌ای و سلامتی جسمی و روانی سنجیده و گزینش شده اند.

مراسم نمادین جشن شکوفه ها در دبستان دخترانه شاهد ناحیه ۲ کرمان با حضور جمعی از مسئولان، اولیا و دانش آموزان کرمانی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha