پزشکیان در سفر عراق دیپلماسی عمومی را به نمایش گذاشت

تهران- ایرنا- عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: سفر رئیس‌جمهور به عراق و حضور او در اقلیم کردستان از نظر دیپلماسی عمومی، اهمیت زیادی داشت.

بهروز محبی نجم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق گفت: سفر آقای پزشکیان از جهات مختلف چه از نظر اقتصادی و قراردادهایی که در جریان این سفر امضاء شده دارای اهمیت است.

وی افزود: یکی از نکات مهم و برجسته در این سفر، حضور آقای پزشکیان به اقلیم کردستان عراق و اربیل بود که سخنرانی آقای پزشکیان به زبان کردی در جریان این سفر باعث ایجاد فضایی صمیمی شد.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس افزود: این حضور در میان مردم اقلیم کردستان از نظر دیپلماسی عمومی از اهمیت بالایی برخوردار بود و از نقاط برجسته سفر آقای رئیس‌جمهور به عراق به شمار می‌رود.

محبی نجم‌آبادی خاطرنشان کرد: در جریان این سفر توافق نامه‌های خوبی در حوزه‌های اقتصادی و صنعتی به امضاء رسید که باید هر چه سریعتر قراردادهای مربوط به این توافقات به امضاء برسد و کار اجرای این توافقات آغاز شود.

وی گفت: دو کشور ایران و عراق دارای مشترکات زیادی هستند و توسعه روابط دو کشور در بخش‌های مختلف به نفع طرفین است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور صبح روز چهارشنبه -۲۱ شهریور ۱۴۰۳- و در راس هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان به عراق سفر کرد، دکتر پزشکیان در بدو ورود به فرودگاه بغداد مورد استقبال رسمی «محمدشیاع السودانی» نخست وزیر این کشور قرار گرفت و سپس با حضور در محل یادمان سرداران شهید مقاومت نسبت به مقام شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ادای احترام کرد.

وی در دیدارهای جداگانه با رئیس‌جمهور، نخست وزیر، رئیس شورای عالی قضایی، سران چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه عراق و معاون اول رئیس مجلس عراق گفت‌وگو کرد.

رئیس‌جمهور همچنین در روز دوم سفر خود، به اربیل و سلیمانیه رفت و با مقامات اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر پزشکیان در سومین و آخرین روز سفر خود به عراق با استقبال استاندار، وارد بصره شد و با جمعی از نخبگان فرهنگی، مذهبی، دانشگاهی و جمعی از عشایر بصره دیدار و گفت‌وگو کرد.

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور اسلامی ایران عصر جمعه ۲۳ شهریور به تهران بازگشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha