۲۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۹
کد خبر: 85598435
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رونق رشته ورزشی غواصی در سمنان نیازمند معرفی بیشتر است

سمنان - ایرنا - رییس هیات نجات غریق استان سمنان با اشاره به مهیا بودن فضا برای توسعه رشته غواصی در این استان، گفت: غواصی رشته ورزشی مفرح برای کودکان و بزرگسالان نیازمند معرفی بیش از پیش در سمنان به منظور استقبال علاقه‌مندان است.

حمیدرضا جوادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: غواصی رشته ورزشی مهجور در استان سمنان به شمار می‌رود و افراد آگاهی کافی از این رشته ورزشی ندارند.

وی ادامه داد: نبود دسترسی به آب دریا و اقیانوس از عوامل دست نیافتن رشته غواصی به جایگاه واقعی خود در استان سمنان است و انتظار می‌رود رسانه‌ها بیش از پیش در معرفی این رشته ورزشی همراهی کنند.

رییس هیات نجات غریق استان سمنان با بیان اینکه شنا مادر تمام رشته‌های ورزشی آبی است، اضافه کرد: غواصی در عمق زیاد و شنا در عمق کم انجام می‌شود.

وی بیان کرد: تمام استخرهای فعال در این استان از استانداردهای لازم برخوردار هستند و دغدغه‌ای از لحاظ فضای ورزشی برای این رشته ورزشی وجود ندارد.

جوادی اضافه کرد: هیات نجات غریق استان سمنان از جمله نهادهای تاییدکننده مجوز فعالیت استخرهاست و اگر استخری بدون مجوز فعالیت داشته باشد، برابر قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

رییس هیات نجات غریق استان سمنان گفت: غواصی از جمله رشته‌های ورزشی به شمار می‌رود که نداشتن بیماری‌ خاص و داشتن بافت‌بدنی مناسب پیش‌نیاز آن محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، شنا از جمله رشته‌ها و مهارت‌هایی است که حتی دین اسلام نیز به فراگیری آن توصیه کرده است و طبق توصیه دین اسلام لازم است هر انسانی شناکردن و تیراندازی را فرا گیرد و دین اسلام در این زمینه زنان را از مردان جدا نکرده است.

غواصی به فن شناوری و غوطه‌وری یا شناکردن در زیر آب و اقیانوس گفته می‌شود. غواصی دارای شاخه‌های مختلفی است که می‌توان به غواصی صنعتی، غواصی تکنیکال، غواصی نظامی، غواصی ایمنی عمومی و همچنین غواصی ورزشی (برای ورزش و تفریح) اشاره کرد. بسیاری از افراد به شکل تخصصی به غواصی می‌پردازد که برای این منظور به برخی پیش‌نیازها همچون پیش‌نیازهای مهارتی، پیش‌نیاز جسمانی، پیش‌نیاز محیطی، و پیش‌نیاز سنی نیاز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha