۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۲۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85598933
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

طرح جمع آوری متکدیان شهر ملایر آغاز شد

۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۲۲
کد خبر: 85598933
طرح جمع آوری متکدیان شهر ملایر آغاز شد

همدان- ایرنا- معاون خدمات شهری شهرداری ملایر از آغاز طرح جمع آوری متکدیان با تشکیل یک تیم ویژه مجهز به یک دستگاه خودرو ون خبر داد و گفت: با اجرای این طرح ملایر برای متکدیان ناامن شده است.

«مجتبی داوری» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در این راستا شهرداری ۲ واحد اردوگاهی جداگانه ویژه مردان و زنان در حاشیه جنوب غربی آرامستان بهشت هاجر را تعمیر و بازسازی کرد.

وی با بیان اینکه گدایان جمع‌آوری شده به این مکان منتقل می‌شوند تا به وضعیت آنها توسط ادارات متولی امر رسیدگی شود، افزود: برای حل معضل گدایان در سطح شهر ملایر نیاز به همکاری موثر دستگاه‌های مرتبط داریم.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر حل معضل تکدی‌گری را منوط به هم‌افزایی ادارات با شهرداری دانست و بیان کرد: وظیفه شهرداری جمع‌آوری و تحویل گدایان به یک اردوگاه است که در کلان شهرهاست، اما ما در ملایر نسبت به ایجاد این اردوگاه از سال گذشته اقدام کردیم.

داوری ادامه داد: با بهره‌برداری از این اردوگاه، قرار بود دستگاه‌های متولی با استقرار در این محل، وظیفه خود را در زمینه ساماندهی و تعیین تکلیف متکدیان جمع‌آوری شده انجام داده و منجر به برخورد قانونی شود، اما این هم‌افزایی آنگونه که باید، اتفاق نیفتاده است.

راه‌اندازی اردوگاه ساماندهی متکدیان در ملایر

وی با تاکید بر اینکه ما قصد نگهداری گدایان را در اردوگاه نداریم و پس از چند ساعت بعد از جمع‌آوری باید تعیین تکلیف شوند، اظهار کرد: هم‌افزایی ادارات با شهرداری یکی از عوامل مهم برای جمع‌آوری گدایان و ریشه‌کنی این معضل اجتماعی است و هم‌اکنون شهرداری آمادگی کامل را برای جمع‌آوری متکدیان را دارد و ظرفیت ایجاد شده و نیاز به همراهی دستکاه‌های متولی داریم.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر دلیل دیگر وجود متکدیان در سطح شهر را جنبه فرهنگی دانست و گفت: مردم به غلط با دادن پول و موادغذایی به گدایان کمک می‌کنند و این امر موجب افزایش تعداد متکدیان در سطح می‌شود و عملا فعالیت‌های شهرداری نتیجه مطلوب را نمی‌دهد.

داوری یادآور شد: با اقدامات و برخوردهای انجام شده تعداد متکدیان غریبه در سطح شهر بسیار کم شد که بیشتر از شهرها و استان‌های همجوار وارد ملایر می‌شدند.

وی با بیان اینکه تعدادی از متکدیان نیز در روستای حاجی‌آباد ملایر ساکن هستند، خاطرنشان کرد: این متکدیان یک تیم هستند و باید شناسایی شوند و طبق قانون، برای آنها جرم تعیین شده است.

هم‌افزایی دستگاه‌های متولی؛ لازمه ریشه‌کنی تکدی‌گری

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر ادامه داد: همچنین تعدادی خودرو هر روز از یکی از شهرهای استان همجوار گدایانی را در شهر ملایر مجبور به گدایی می‌کرد که از طریق دروبین‌های نظارتی شناسایی و خودروی آنها متوقف و با برخوردهای قهری جلوی کار آنها گرفته شد و به شهرهای خود بازگشتند.

داوری بیان کرد: جمع‌آوری متکدیان همچنان با قوت ادامه دارد و شناسایی گدایان هوشمندانه‌تر شده و این امر موجب کاهش بسیار محسوس متکدیان در سطح شهر ملایر نسبت به قبل شده است.

وی با اشاره به شگردهای جدید گدایان، تاکید کرد: گدایان غیربومی در سطح شهر بسیار کم شده و اکثر آنها بومی و حرفه‌ای هستند که بعد از جمع‌آوری باید توسط دستگاه‌های متولی به سرعت تعیین تکلیف و شناسایی شوند تا مجبور نشویم دوباره آنها را رها کنیم.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در ۷۵ کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha