۱۲۸ متکدی از معابر تبریز جمع‌آوری شد

تبریز - ایرنا - معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز گفت: در نیمه نخست امسال ۱۲۸ متکدی از معابر این شهر جمع آوری شد.

به گزارش ایرنا، «هادی بدری» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این افراد شامل معتادان متجاهر، کارتن خواب، کودک کار و افرادی هستند که از شهرهای دیگر برای تکدی گری وارد تبریز شده بودند.

وی اظهار کرد: این افراد پس از جمع آوری و تحویل به مراکز مربوطه، دوباره پس از مدتی به علت کسب درآمد هنگفت و آسان از طریق تکدی گری، در سطح شهر حضور می یابند و به علت جمع آوری چندین باره آن ها، آمار آن ها افزایش نشان می دهد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز با تاکید بر اینکه تبریز همیشه به شهر بدون گدا مشهور بوده است، گفت: برای حفظ این جایگاه، با تلاش شبانه روزی همکاران و با همراهی عوامل نیروی انتظامی، بهزیستی و دیگر نهادها، افراد متکدی جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد، موسسات خیریه و دیگر مراکز مربوطه تحویل داده می شوند.

بدری، ادامه داد: بسیاری از مردم به این افراد ترحم می‌کنند که این کار نادرست است چراکه بسیاری از متکدیان نیازمند واقعی نیستند و تنها با سوءاستفاده از احساسات مردم و به شیوه های مختلف و بهره گیری از کودکان و توانجویان و تحریک احساسات مردم دست به تکدی گری می زنند و چهره‌ای نازیبا به شهر می ‎دهند که باید با برخورد با چنین افرادی ریشه این کار خشکانده شود.

وی با تمجید از رسانه ها در فرهنگ سازی برای عدم همراهی و حمایت مردم با متکدیان، یادآور شد: باید با فرهنگ سازی و آگاه سازی جامعه و شفاف سازی کارهای انجام شده برای جلوگیری از تکدی گری، فرهنگ کمک نکردن به متکدیان حرفه ای در جامعه گسترش یابد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز گفت: در مواردی مشاهده شده که فرد متکدی توسط همکاران شهرداری به مراجع مربوطه جهت پوشش و حمایت مالی معرفی شده اند که این افراد پوشش این مراجع را نمی پذیریند چراکه بدون هیچ‎گونه زحمتی روزانه رقم قابل توجهی را از طریق تکدی گری بدست می آورند.

بدری، افزود: در برخی نقاط شهر تعداد اندکی کارتن خواب مشاهده شده که به علت رسیدن فصل سرما و جلوگیری از بروز هرگونه حادثه تلخ برای این افراد، جمع آوری آن ها نیز در دستور کار بوده و همکاری مردم در خصوص گزارش محل دقیق این افراد لازم و ضروری است.

به گزارش ایرنا، سامانه ۱۳۷ شهرداری تبریز به عنوان پل ارتباطی مردم و شهرداری آماده شنیدن گزارش ها و پیشنهادهای مردم جهت رفع مشکلات شهری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha