دارنده مدال برنز پارالمپیک پاریس: بیکارم و از مسئولان انتظار کمک برای استخدام دارم + فیلم
علی اصغر جوانمردی

شیراز-ایرنا- پرتابگر مرودشتی و دارنده مدال برنز پرتاب وزنه پارالمپیک۲۰۲۴  پاریس با اظهار اینکه شغلی ندارم و بیکارم، گفت:‌ مسئولان گفتند برای استخدام مدال المپیک نداری هم اینک به این مهم دست یافتم و انتظار دارم این مشکل حل شود.

سیدعلی اصغر جوانمردی سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا بیان کرد: غیرت کردم مدال المپیک گرفتم، مسولان هم لطف کنند زمینه اشتغال به کارم را در یک اداره و یا شرکت فراهم کنند تا راحت تر بتوانم برای کشورم افتخار کسب کنم و تمریناتم را بدون دغدغه انجام دهم.

نخستین مدال کلاس۳۵ F ایران

این قهرمان که ۳۴ سال سن دارد اضافه کرد: مدال برنزی که در مسابقات پاریس در کلاس F۳۵ در رشته پرتاب وزنه به دست آوردم برای نخستین بار بود که این اتفاق برای ایران می افتاد چرا که پیشتر در این رشته در مسابقات جهانی و آسیایی مدال به دست آمده بود اما مدال پارالمپیک نداشتیم.

جوانمردی چگونه برنز گرفت؟

جوانمردی در ماده پرتاب وزنه کلاس ۳۵ F اپارالمپیک پاریس با انجام ۶ پرتاب در نهایت با رکورد ۱۵ متر و ۸۴ سانتی متر بر سکوی سوم مهمترین رویداد ورزشی جهان ایستاد.

در این کلاس حسین‌الدین نوربکوف از ازبکستان با حدنصاب ۱۶ متر و ۸۲ سانتی متر نشان طلا گرفت، هرنان اورا از آرژانتین به مدال نقره دست یافت و سید علی اصغر جوانمردی هم با پرتاب ۱۵ متر و ۸۴ سانتی متر مدال برنز دریافت کرد.

دارنده مدال برنز پارالمپیک پاریس: بیکارم و از مسئولان انتظار کمک برای استخدام دارم + فیلم
علی اصغر جوانمردی

آلبوم افتخارات جوانمردی

جوانمردی عنوان قهرمانی مسابقات جهانی ژاپن ،‌مدال برنز مسابقات جهانی انگلستان و مدال طلا و نقره بازیهای پارآسیایی و چندین مدال بین المللی را در کارنامه دارد.

چهار ورزشکار پارالمپیکی فارس در رقابت های ۲۰۲۴ پاریس با دریافت ۲ نشان طلا یک نقره و یک برنز گل کاشتند که در مقایسه با پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو نشانگر رشد صد در صدی کسب مدال است.

ساره جوانمردی در رشته تپانچه مدال طلا گرفت،‌علی اکبر غریب شاهی در دسته ۱۰۷ کیلو گرم ضمن شکستن رکورد مدال طلای وزنه برداری را به دست آورد، مهدی اولاد در پرتاب وزنه کلاس F ۱۱ نشان نقره را بر گردن آویخت و سید علی اصغر جوانمردی هم در پرتاب وزنه و در کلاس F ۳۵ به مدال برنز رسید.

در پایان این رویداد بزرگ ورزشی کاروان کشورمان با کسب هشت طلا، ۱۰ نقره و هفت برنز و مجموع ۲۵ مدال در رده چهاردهم پارالمپیک ۲۰۲۴ قرار گرفت چین و انگلستان رتبه اول و دوم مدال ها را به خود اختصاص دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha