پارالمپیکی های فارس در پاریس گل کاشتند؛ آمار صد در صدی کسب مدال ‌
پارالمپیکی های فارس

شیراز-ایرنا- چهار ورزشکار پارالمپیکی فارس در رقابت های ۲۰۲۴ پاریس با دریافت ۲ نشان طلا یک نقره و یک برنز گل کاشتند که در مقایسه با پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو نشانگر رشد صد در صدی کسب مدال است.

به گزارش خبرنگآرایرنا درشانزدهمین دوره بازیهای تابستانی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو که تحت الشعاع بیماری کرونا برگزارشد پنج ورزشکار از فارس به نام ساره جوانمردی و سمیرا ارم در تیراندازی، علی اصغر جوانمردی و مهدی اولاد در ماده پرتاب ها و مجتبی کمالی در بسکتبال با ویلچر شرکت داشتند.

در توکیو غیر از ساره جوانمردی و سمیرا ارم که سابقه حضور در پارالمپیک داشتند، علی اصغر جوانمردی، مهدی اولاد و مجتبی کمالی برای نخستین باربود که در پارالمپیک شرکت می کردند.

از توکیو تا پاریس

ماحصل کار فارسی ها در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو ۲ نشان طلا ویک نقره بود که ساره جوانمردی در تپانچه ۱۰ متر نشان طلا گرفت تا سومین طلای این بانوی ورزشکاردر پارالمپیک رقم بخورد،‌ مهدی اولاد در پرتاب وزنه نشان طلا گرفت ودر پرتاب دیسک هم نقره ای شد،‌ سید علی اصغرجوانمردی در پرتاب وزنه چهارم شد، همچنین مجتبی کمالی به همراه تیم ملی بسکتبال با ویلچر و سمیرا ارم هم در رشته تپانچه ۱۰ متر بادی هم نتوانستند مقامی کسب کنند.

پارالمپیکی های فارس در پاریس گل کاشتند؛ آمار صد در صدی کسب مدال ‌
پارالمپیک پاریس

رشد صد در صدی در پاریس

ساره جوانمردی، مهدی اولاد، سید علی اصغر جوانمردی و علی اکبر غریب شاهی چهار ورزشکار شرکت کننده از استان فارس بودند که در هفدهمین دوره رقابت های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت داشتند و توانستند چهار مدال ارزشمند طلا، نقره و برنز را به دست آورندتا از این رقابت ها آمار ۱۰۰ در صدی کسب مدال را به ارمغان بیاورند.

علی اصغر جوانمردی، ساره جوانمردی و مهدی اولاد سابقه حضور در پارالمپیک را در کارنامه داشتند اما علی اکبرغریب شاهی برای نخستین بار بود که در پارالمپیک شرکت می کرد.

پارالمپیکی های فارس در پاریس گل کاشتند؛ آمار صد در صدی کسب مدال ‌
غریب شاهی دارنده نشان طلای پارالمپیک

غریب شاهی در نخستین پارالمپیک طلایی شد و رکورد شکست

علی اکبرغریب شاهی در نخستین تجربه حضور در پارالمپیک در رشته وزنه برداری و در وزن ۱۰۷ کیلوگرمی وزنه ۲۵۲ کیلوگرمی را بالای سر برد و ضمن شکستن رکورد، نشان طلا را برگردن آویخت.

غریب‌شاهی چهار قهرمانی جهان و یک طلای بازی‌های پارا آسیایی را کارنامه دارد.

ساره تاریخ ساز پارالمپیک، سجده شکر،خداحافظ تیر انداز

ساره جوانمردی ملقب به ملکه تپانچه در رشته تپانچه بادی با مسافت ۱۰ متر نشان طلا گرفت تا با چهار طلا و یک برنز طی چهار دوره شرکت در پارالمپیک ها تاریخ ساز شود و به یک رکورد دست نیافتنی برسد و سجده شکر به جا بیاورد.

خداحافظ تیرانداز

این بانوی تیرانداز شیرازی که چندین مدال جهانی و آسیایی هم در کارنامه دارد در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس برای همیشه از دنیای قهرمانی خدا حافظی کرد وبه تاریخ پیوست

پارالمپیکی های فارس در پاریس گل کاشتند؛ آمار صد در صدی کسب مدال ‌
ساره جوانمردی شکار چی مدال های پارالمپیک

طلایی که نقره شد

مهدی اولاد دیگر ورزشکار شرکت کننده از فارس بود که در پرتاب وزنه کلاس ۱۱ F نشان نقره گرفت و نتوانست مدال طلای توکیو را تکرارکند و در پرتاب دیسک هم که در توکیو نقره گرفته بود به چهارمی بسنده کرد.

اولاد مدال طلا و نقره پارالمپیک ۲۰۲۰ در پرتاب وزنه و دیسک، ‌طلا و برنز مسابقات جهانی و ۲ طلای دیسک و پرتاب وزنه بازیهای پارآسیایی را در کارنامه دارد.

پارالمپیکی های فارس در پاریس گل کاشتند؛ آمار صد در صدی کسب مدال ‌
مهدی اولاد نشان نقره پارالمپیک

علی اصغر جوانمردی برنزی شد و به آرزویش رسید

سید علی اصغرجوانمردی که برای دومین باردر پارالمپیک شرکت می کرد عاقبت به آروزیش رسید و در پرتاب وزنه کلاس ۳۵ F نشان برنز به خود اختصاص داد.

جوانمردی عنوان قهرمانی مسابقات جهانی ژاپن ،‌مدال برنز مسابقات جهانی انگلستان و مدال طلا و نقره بازیهای پارآسیایی و چندین مدال بین المللی را در کارنامه دارد.

فاطمه برمشوری از استان فارس به عنوان مربی دو و میدانی دربازیهای پارآسیایی پاریس شرکت داشت.

پارالمپیکی های فارس در پاریس گل کاشتند؛ آمار صد در صدی کسب مدال ‌
علی اصغر جوانمردی

کاروان ایران با یک پله سقوط نسبت به توکیو

در پایان رویداد بزرگ ورزشی کاروان کشورمان با کسب هشت طلا، ۱۰ نقره و هفت برنز و مجموع ۲۵ مدال در رده چهاردهم پارالمپیک ۲۰۲۴ قرار گرفت.

کاروان ایران در حالی در پارالمپیک ۲۰۲۴ در رده چهاردهم جدول مدالی قرار گرفت که در دوره گذشته در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با کسب ۱۲ طلا، ۱۱ نقره و یک برنز و مجموع ۲۴ مدال، در رده سیزدهم قرار گرفته بود تا بهترین نتیجه تاریخ ایران در بازی‌های پارالمپیک از نظر مرغوبیت مدالی و کسب بیشترین مدال طلا به ثبت برسد.

چین صدرنشین مدال ها

در پایان این مسابقات، چین توانست با کسب ۹۴ مدال طلا، ۷۶ نقره و ۵۰ برنز و مجموع ۲۲۰ مدال در رده نخست قرار بگیرد. انگلیس با ۴۹ طلا، ۴۴ نقره و ۳۱ برنز و مجموع ۱۲۴ مدال در رده دوم قرار گرفت. آمریکا هم با ۳۶ طلا، ۴۲ نقره و ۲۷ برنز و مجموع ۱۰۵ مدال در جایگاه سوم پارالمپیک پاریس ایستاد.

مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس از تاریخ ۲۸ اوت (۶ شهریور ۱۴۰۳) آغاز شد و هشتم سپتامبر (۱۸ شهریور ۱۴۰۳) پایان یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha