وزنه بردار شیرازی دومین مدال طلا را در پارالمپیک پاریس برای فارس  به ارمغان  آورد+فیلم

شیراز-ایرنا- علی اکبرغریب شاهی وزنه بردارشیرازی پس از ساره جوانمردی دومین مدال طلا را در رشته وزنه برداری در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس برای فارس و کشورمان به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غریب شاهی یکشنبه در آخرین روز از هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک در دسته ۱۰۷ کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری به مصاف رقیبانی از امارات، برزیل، مالزی، آمریکا، ژاپن، مکزیک، ازبکستان و مغولستان رفت.

این وزنه بردار شیرازی در حرکت اول خود وزنه ۲۴۷ کیلوگرمی را با موفقیت بالای سر برد و رکورد پارالمپیک را شکست و نشان داد برای کسب نخستین مدال در پارالمپیک عزم خود را جزم کرده است.

همچنین غریب شاهی در دومین حرکت خود وزنه ۲۵۲ کیلوگرمی را مهار کرد و باز هم رکورد شکست.

او درحرکت سوم و خود وزنه ۲۶۱ کیلوگرمی را انتخاب کرد که نتوانست آن را بالای سر ببرد و در نهایت با همان رکورد ۲۵۲ کیلوگرمی قهرمان دسته ۱۰۷ کیلوگرمی شد.

در این دسته وزنه بردار مغولستانی نشان نقره گرفت و مدال برنزهم به نماینده مکزیک رسید.

وزنه بردار شیرازی دومین مدال طلا را در پارالمپیک پاریس به دست آورد+فیلم
غریب شاهی برروی سکوی نخست وزنه برداری پارالمپیک 2024

۲ طلا، یک نقره ویک برنز دستاورد چهار ورزشکارشیرازی در پارالمپیک

ساره جوانمردی، مهدی اولاد، سید علی اصغر جوانمردی و علی اکبر غریب شاهی چهار ورزشکار شرکت کننده از استان فارس بودند که در هفدهمین دوره رقابت های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت داشتند و توانستند چهار مدال ارزشمند طلا، نقره و برنز را به دست آورندتا از این رقابت ها آمار ۱۰۰ در صدی کسب مدال را به ارمغان بیاورند.

ساره جوانمردی ملقب به ملکه تپانچه در رشته تپانچه بادی با مسافت ۱۰ متر نشان طلا گرفت تا با چهار طلا و یک برنز طی چهار دوره شرکت در پارالمپیک ها تاریخ ساز شود و به یک رکورد دست نیافتنی برسد، مهدی اولاد دیگر ورزشکار شرکت کننده از فارس بود که در پرتاب وزنه کلاس ۱۱ F نشان نقره گرفت و در پرتاب دیسک هم چهارم شد و سید علی اصغر جوانمردی در پرتاب وزنه کلاس ۳۵ F هم نشان برنز به خود اختصاص داد و علی اکبر غریب شاهی هم در وزنه مدال طلا گرفت.

فاطمه برمشوری از استان فارس به عنوان مربی دو و میدانی در این مسابقات شرکت دارد.

مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس از تاریخ ۲۸ اوت (۶ شهریور ۱۴۰۳) آغاز شد و تا ۸ سپتامبر (۱۸ شهریور ۱۴۰۳) ادامه داشت.

کاروان ورزشی ایران با ۴۹ ورزشکار در ۱۰ رشته شرکت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha