سرشماری کشاورزی مهمترین گام در تبیین وضعیت سهامدار اصلی اقتصاد آذربایجان غربی است

ارومیه- ایرنا- معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با اشاره به برنامه ریزی کامل صورت گرفته برای اجرای سرشماری کشاورزی در استان همزمان با سراسر کشور در فصل پاییز گفت: این سرشماری، مهمترین گام در تبیین وضعیت این بخش به عنوان سهامدار اصلی اقتصاد استان است و باید با دقت قابل توجه اجرایی شود.

به گزارش ایرنا، اردشیر یوسف زاده روز سه شنبه در جلسه هماهنگی سرشماری عمومی کشاورزی در آذربایجان غربی افزود: این سرشماری از ۱۲ آبان به مدت یک ماه برگزار می شود و اطلاعات کسب شده در آن، پایه و اساس برنامه ریزی های آتی برای بخش کشاورزی استان است.

وی اضافه کرد: باید با استفاده از آمارگیران آگاه به وضعیت استان و مطلع از اهمیت بخش کشاورزی و همچنین همراهی بهره برداران بتوانیم دقیق ترین و واقعی ترین آمار را در این سرشماری دریافت کنیم تا زمینه برنامه ریزی های آتی فراهم شود.

وی اظهار کرد: باید با هماهنگی و تعامل بیشتر با جهاد کشاورزی و تنویر افکار عمومی در راستای ارائه آمار و اطلاعات صحیح، گام مثبتی در راستای اجرای دقیق و صحیح سرشماری برداریم و به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی، بهره گیری از افراد خبره، صاحب نظر و دارای نفوذ سازمان جهاد کشاورزی استان در فرآیند سرشماری را موثر دانست و ادامه داد: افراد دارای تجربه در سرشماری های گذشته و افراد خبره در این حوزه، آمارگیران دست اندرکار سرشماری را در رسیدن به اطلاعات و آمار صحیح یاری خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه برخی مشکلات پیش روی سرشماری نیز مطرح شد که مشخص نبودن مالکان واقعی اراضی کشاورزی (بهره برداران بخش کشاورزی)، ارائه اطلاعات ناصحیح یا عدم پاسخگویی بهره برداران و عدم تسلط کافی برخی از آمارگیران بر اقلام پرسشنامه از جمله آنها بود.

در این جلسه مقرر شد تا سازمان جهاد کشاورزی استان نسبت به ارائه داده های ثبتی موجود، ارسال آخرین وضع موجود بخش کشاورزی استان و شهرستان ها به عنوان پیش زمینه اجرای طرح به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اقدام کند.

همچنین در این جلسه بر لزوم هماهنگی کارشناسان مسوول اجرای سرشماری کشاورزی با مدیران مراکز جهاد کشاورزی دهستان ها و لزوم بهره گیری از اطلاعات پهنه های کشاورزی مراکز جهاد کشاورزی در دهستان ها تاکید شد.

فرمان اجرای سرشماری کشاورزی در سطح کشور اوایل شهریور امسال توسط رییس جمهوری اسلامی ایران صادر شده و عملیات اجرایی آن در دست انجام است.

آذربایجان غربی از جمله استان هایی است که کشاورزی در اقتصاد آن نقش قابل توجهی دارد و صدها هزار بهره بردار بخش کشاورزی در آن فعال بوده و نزدیک به هفت میلیون تن اقلام کشاورزی اعم از باغی و زراعی در آن تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha