۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۴۳
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85599467
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۷۰ هزار مترمربع از معابر روستاهای شوش آسفالت شد

دزفول - ایرنا - فرماندار شوش گفت: افزون بر ۷۰ هزار مترمربع آسفالت از ابتدای امسال تاکنون در ۱۱ روستای تابعه این شهرستان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شوش اجرا شد.

محسن حویزه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدام‌های گسترده انجام شده برای توسعه زیرساخت‌های روستایی در بخش‌های تابعه این شهرستان بیان کرد: آسفالت معابر یکی از مطالبه‌های مهم روستایی در این شهرستان است که طی سال‌های اخیر با تخصیص اعتبار توسط دولت سیزدهم و استمرار این حرکت در دولت چهاردهم گام‌هایی مهمی برای پاسخ به این مطالبه انجام شد.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار مترمربع آسفالت در روستاهای مراد آباد و صالح سعید بخش مرکزی شوش اجرا شده است، افزود: سه هزار و ۹۰۰ مترمربع درروستای حمودی، ۱۳ هزار و ۸۰۰ مترمربع در روستای شیخ علی، ۱۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع در روستای عبید از بخش فتح المبین شهرستان شوش آسفالت شد.

فرماندار شوش گفت: پنج هزار و ۲۰۰ مترمربع آسفالت در روستای رغیوه، پنج هزار و ۲۰۰ مترمربع در سندال و چهار هزار و ۳۰۰ مترمربع در روستای محارب یزدی طی سال جاری توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شوش اجرا شده است.

افزون بر ۷۰ هزار مترمربع از معابر روستاهای شوش آسفالت شد
بازدید میدانی فرماندار شوش از روند اجرای آسفالت روستایی

وی ادامه داد: همچنین زیرسازی و آسفالت سه هزار و ۳۰۰ مترمربع از معابر روستاهای راشد، سه هزار و ۹۰۰ مترمربع از مجید صمدی و همچنین اجرای زیرسازی، آسفالت و پیاده رو سازی در روستای شیخ خماط از دیگر طرح های مصوب در این شهرستان است که توسط بنیاد مسکن در ماه های اخیر اجرایی شده است.

حویزه همچنین با اشاره به ضرورت بازنگری در طرح های هادی برخی روستاهای این شهرستان بیان کرد: بازنگری طرح هادی ۱۴ روستا از جمله جوی مجید، شیخ حسن، شیخ فندی، حمزه، محمید، میرزاعلی خان و حاج صالح لوسی در دستور کار قرار گرفته که نقشه برداری لازم انجام و طراحی آن توسط مشاور آغاز شده است.

وی ادامه داد: احداث کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شوش از دیگر مصوبه های بنیاد مسکن در این شهرستان است که این مرکز فرهنگی هم اکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تزریق مستمر اعتبار به این طرح این امید وجود دارد تا روند احداث آن سرعت گیرد.

به گزارش ایرنا، اوایل شهریورماه جاری و همزمان با هفته دولت ۱۰۰ طرح عمرانی، صنعتی و زیرساختی شهرستان شوش با اعتباری افزون بر ۶۵۰ میلیارد ریال افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد که از این تعداد، ۱۲ طرح عمران روستایی با اعتبار ۲۶۰ میلیارد ریال در ۱۴ روستای این شهرستان اجرا و به بهره برداری شد.

۳۰ هزار مترمربع زیرسازی، ۲۷ هزار مترمربع آسفالت، ۱۲ هزار مترمربع جدول کشی، تجهیز دهیاری های شوش به ۱۰ دستگاه نیسان جکی و تراکتور، پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع بهسازی پیاده رو و همچنین روشنایی معابر روستایی و نصب ۴۰ دستگاه وسیله ورزشی از جمله طرح های عمران روستایی بود که همزمان با هفته دولت امسال در این شهرستان به بهره برداری رسید.

شهرستان شوش با بیش از ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۲۲۰ روستا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha