۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 924
کد خبر: 85599563
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مقبره‌الشعرای تبریز گلباران شد

۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۲۸
کد خبر: 85599563
مقبره‌الشعرای تبریز گلباران شد

تبریز - ایرنا - همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی و سالگرد درگذشت استاد سیدمحمدحسین بهجت تبریزی متخلص به «شهریار»، مزار وی و بیش از ۴۰۰ شاعر مدفون در مقبره الشعرای تبریز گلباران شد.

به گزارش ایرنا در این آیین که روز سه شنبه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد تراب محمدی سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی، سیدمحمدحسین بلاغی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، هادی بهجت تبریزی فرزند استاد شهریار، دکتر شعردوست و جمعی از اهالی فرهنگ، ‌ادب و رسانه با نثار گل بر مزار استاد شهریار و قرائت فاتحه، یاد و خاطره وی را گرامی داشتند.

حافظه تاریخی آذربایجان با شعر و ادب آمیخته است

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: حافظه تاریخی آذربایجان با شعر و ادب آمیخته است .

تراب محمدی افزود: افتخار می کنیم که سالروز درگذشت استاد شهریار به نام روز شعر و ادب فارسی نامگذاری شده است.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه آذربایجان مهد فرهنگ، هنر و تمدن است، گفت: حافظه تاریخی آذربایجان با شعر و ادب آمیخته است و رهبر معظم انقلاب نیز فرموده اند، آذربایجان مرکز تمدّنی و فرهنگی کشور در غرب کشور است.

سالروز درگذشت استاد محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ملی شعر و ادب ایران نامیده شده است.

استاد سید محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، سال ١٢٨٥ هجری خورشیدی در تبریز متولد شد و ۲۷ شهریور ۱۳۶۷ چشم از جهان فرو بست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha