۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۳۴
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85599573
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پرونده‌های شوراهای حل اختلاف در دادگاه‌های صلح رسیدگی می‌شود

رشت - ایرنا - رییس کل دادگستری گیلان اعلام کرد: پرونده‌هایی که پیش از این در شوراهای حل اختلاف رسیدگی می‌شد از این پس به حکم قانون توسط قضات در دادگاه های صلح رسیدگی می شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری گیلان، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی روز سه شنبه در نشست شورای معاونین که با محوریت دادگاه های صلح در رشت برگزار شد، اظهار کرد: قرار است برخی از اشکالات که در شوراهای حل اختلاف وجود داشت، در این دادگاه‌ها اصلاح شود.

وی اظهار کرد: رسیدگی در دادگاه های صلح با رعایت آیین دادرسی و رعایت همه مقررات توسط قاضی منصوب، انجام می شود.

رئیس شورای قضایی استان با بیان اینکه در این دادگاه ها احکام صادره تک مرحله‌ای و قطعی است، بیان کرد: به علت حذف یکی از مراحل رسیدگی شاهد افزایش سرعت کار و کاهش مراحل رسیدگی خواهیم بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه پرونده ها با قابلیت سازش در صلاحیت دادگاه صلح قرار دارد از اینرو در کنار هر دادگاه صلح ۲ شعبه شورای حل اختلاف نیز پیش بینی شده است.

رئیس کل دادگستری استان یکی از نتایج دادگاه‌های صلح را کاهش وارده به محاکم کیفری و دادگاه های حقوقی دانست و عنوان کرد: این امر می تواند از اطاله دادرسی جلوگیری کرده و اتقان آراء را نیز به دنبال دارد.

وی افزایش صلح و سازش را از دیگر نتایج راه اندازی دادگاه صلح عنوان کرد و گفت: در سازش فصل خصومت اتفاق افتاده از اینرو از تکرار پرونده ها در مراجع قضایی جلوگیری می شود.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی ابراز امیدواری کرد دادگاه صلح ضمن افزایش آمار سازش زمینه کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی را فراهم کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha