۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۹
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85600016
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تیم سیار اهدای خون در قهدریجان اصفهان مستقر می‌شود

۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۴۹
کد خبر: 85600016
تیم سیار اهدای خون در قهدریجان اصفهان مستقر می‌شود

اصفهان- ایرنا- مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: تیم سیار خونگیری به درخواست مردم قهدریجان روز جمعه ۳۰ شهریور جاری در این شهر مستقر خواهد شد.

کیان دهراب‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تیم سیار از ساعت هشت تا ۱۳ در شبکه بهداشت قهدریجان مستقر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه مردم این شهر استقبال خوب و همت بلندی برای اهدای خون دارند، ادامه داد: زمینی در این منطقه توسط یک خیر و با حمایت شورای شهر و شهرداری قهدریجان و فرمانداری فلاورجان برای احداث مرکز انتقال خون اهدا شده است.

مدیرکل انتقال خون اصفهان درباره استقرار تیم‌های سیار خونگیری در سایر نقاط استان، تصریح کرد: ما با مشکل نیروی انسانی به‌ویژه پزشک برای این کار مواجهیم به همین دلیل استقرار تیم‌های سیار به‌طور همزمان در چند نقطه امکانپذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: مرکز اهدای خون خواجو در اصفهان نیز روز شنبه آینده همزمان با ولادت پیامبر اکرم(ص) فعال است.

دهراب‌پور گفت: ذخیره خون استان اصفهان در زمان حاضر به حدی تنزل پیدا کرده است که امکان پاسخگویی به همه بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های آن وجود ندارد زیرا برخی از افراد نیاز ثابت به این ماده حیاتی دارند.

وی از شهروندان به‌ویژه افراد با گروه‌ خونی منفی درخواست کرد برای رفع کمبود ذخیره خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، ذخیره خون استان اصفهان در زمان حاضر یک‌هزار و ۵۸۶ واحد معادل ۳.۹ روز و شهرستان اصفهان ۷۹۵ واحد معادل ۲.۴ روز است.

حداقل استاندارد ذخیره خون هشت روز است.

قهدریجان از توابع شهرستان فلاورجان در غرب اصفهان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha