۳۰ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در لرستان سنجش شدند

خرم‌آباد - ایرنا - رییس آموزش و پرورش استثنایی لرستان گفت: ۳۰ هزار و ۲۳۱ نوآموز بدو ورود به دبستان در این استان سنجش شدند.

سیده زهرا پورنجفی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان از آبان ماه سال گذشته آغاز و تا۲۰ شهریور ماه جاری در سطح استان ادامه داشت که در این راستا ۳۰ هزار و ۲۳۱ نوآموز بدو ورود با حضور کارشناسان توانمند آموزش و پرورش استان در ۲۱ مرکز ثابت و سیار سنجش شدند.

وی با بیان اینکه سنجش دانش آموزان بدو ورود سال جاری نیز از ۱۵ مهر ماه آغاز و تا خرداد ماه سال آینده ادامه خواهد داشت اظهار داشت: سال گذشته سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از کودکان پنج سال به بالا انجام شد که امسال سنجش کودکان چهار ساله نیز انجام خواهد شد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی لرستان با اشاره به اینکه امسال نیز ۲۱ مرکز سنجش نوآموزان بدو ورود در سطح استان فعال خواهد شد افزود: با آغاز سنجش نوآموزان والدین می توانند جهت سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان به سامانه https://my.medu.ir وارد شده و از درگاه دولت گزینه سنجش بدو ورود اقدام به نوبت گیری کنند.

پورنجفی افزود: کمک به بهبود کیفی آموزش، تشخیص و شناسایی به‌ هنگام نارسایی‌های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و بررسی میزان شیوع اختلال‌های جسمانی و روانی از اهداف اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان است.

وی با اشاره به اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شامل ۲ مرحله ارزیابی است، گفت: مرحله مقدماتی شامل ارزیابی بینایی، ارزیابی دید رنگ، ارزیابی شنوایی، گفتاری،‌ آمادگی تحصیلی،‌ اندازه گیری توده بدنی، وزن و قد، اختلالات دهان و دندان، جلدی و اوتیسم است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی لرستان ادامه داد: مرحله معاینه بالینی و تخصصی جهت بررسی دقیق تر بخش دیگری است که در صورت ضرورت و برحسب نوع ارجاع نوآموز به منظور بررسی دقیق تر به نیروهای تخصصی جهت معاینات بینایی و شنوایی انجام خواهد شد.

پورنجفی ادامه داد: توانمندسازی تمامی معلمان ابتدایی به منظور شناسایی و تشخیص دانش آموزان دیرآموز و آگاه سازی، توانمند سازی والدین و مداخله برای دانش آموزان با اختلال یادگیری و دانش آموزان نیازمند توجه خاص (دیرآموز) در کنار کار سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان از وظایف مراکز جامع است.

وی عنوان کرد: بیش از ۱۲۰ نفر از کارشناسان مراکز جامع استان که دوره های مختلف آموزشی را سپری کردند، کار ارزیابی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی را انجام دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha