۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۴۴
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85600338
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

طرح هادی ۹۴ روستای گنبدکاووس نیاز به بازنگری دارد

۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۴۴
کد خبر: 85600338
طرح هادی ۹۴ روستای گنبدکاووس نیاز به بازنگری دارد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس از نیاز به بازنگری طرح هادی ۹۴ روستای این شهرستان مرزی خبر داد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای این اقدام ۲۸۰ میلیارد ریال است.

مرتضی صابری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گنبدکاووس ۱۶۲ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که در سال‌های گذشته برای تمامی این روستاها طرح هادی تهیه شده است.

وی بابیان اینکه طرح هادی روستاها برای یک دوره ۱۰ ساله تهیه می‌شود، اضافه کرد: طرح هادی ۹۴ روستای گنبدکاووس که دوره ۱۰ ساله آنها پایان یافته، نیاز به بازنگری دارد.

صابری ادامه داد: بازنگری طرح هادی روستاها نیاز به تصویب در کمیته برنامه ریزی شهرستان و تخصیص منابع مالی از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان دارد.

به گفته وی، پیگیری‌ برای تخصیص منابع مورد نیاز بازنگری طرح هادی درحال انجام است.

مدیر بنیاد مسکن گنبدکاووس همچنین گفت: از مجموع ۱۶۲ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان، اجرای طرح هادی در ۱۱۷ روستای آن از سال‌های قبل آغاز شده که هم اکنون اجرای مرحله نخست آن در ۴۱ روستا پایان یافته است.

صابری افزود: درصد برخورداری روستاهای گنبدکاووس از اجرای طرح هادی حدود ۶۵ درصد و ۱۰ درصد کمتر از میانگین استانی است.

به گزارش ایرنا، طرح هادی روستایی با اهدافی از جمله ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی، رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا و بهبود مسکن روستائیان و خدمات محیط زیستی و عمومی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا می‌شود.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha