۲۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۴۲
کد خبر: 85600509
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفته دفاع مقدس در هشت هزار نقطه فارس گرامی‌داشته می‌شود

شیراز - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در هشت هزار نقطه فارس برگزار می‌شود، گفت: ملت ایران در جنگ تحمیلی، اراده خود را به دشمنان انقلاب اسلامی تحمیل کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سعید کوشکی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: دفاع مقدس نماد شکوه و تجلی اراده ملت است و اگر چه دشمن بعثی با همراهی ۷۵ کشور، جنگ را به ما تحمیل کرد اما پایان بخش آن پیروزی ملت ایران و هزیمت دشمنان بود.

وی افزود: اگر امروز دشمن پشت دروازه‌های کشور مانده و به خود جرات اقدام علیه ایران را نمی دهد از این جهت است که تجربه بیشه شیران ایرانی را دارد که اگر به فرمان رهبرشان در میدان حاضر شوند هیچ تجهیزاتی جلودار آنها نیست.

کوشکی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، شاید دشمن علیه ایران اسلامی آغازگر جنگی باشد، اما پایان دهنده آن نیست و این پیام دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس فارس با گرامیداشت ۱۸۵ هزار شهید و ۶۰۰ هزار جانباز کشور در هشت سال جنگ تحمیلی، ادامه داد: دفاع مقدس، ایران را از کشوری وابسته به ملتی سرافراز و مستقل تبدیل کرد، در حالی که پیش از آن برای کوچکترین ابزار دفاعی تحریم بود، امروز به بهانه صادرات تجهیزات موشکی تحریم می‌شود.

وی اظهار کرد: تبلیغات رسانه‌ای دشمن در ۲ هفته اخیر، نشان دهنده حقیقت توان صنعتی، دفاعی و هوشمندی ایرانیان در این عرصه است.

کوشکی با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه‌ای تمام نشدنی و هویت ساز و منتشر کننده هویت اصیل ایرانی و اسلامی است، گفت: افتخار داریم که در هفته دفاع مقدس بخشی از سبک زندگی شهیدان را برای جوانان و نوجوانان تبیین کنیم.

از شب‌های خاطره تا رونمایی از ۴۴ کتاب دفاع مقدس

دبیر گرامیداشت هفته دفاع مقدس فارس گفت: هفته دفاع مقدس در نزدیک به هشت هزار نقطه فارس از جمله همه مدارس، مساجد و پایگاه‌های بسیج برگزار می‌شود.

کوشکی با اشاره به آیین‌های تجلیل از فعالان و پیشکسوتان حوزه دفاع مقدس، عنوان کرد: ویژه برنامه‌هایی برای تجلیل از خبرنگاران، هنرمندان، فعالان فضای مجازی و خادمان شهدا، نویسندگان دفاع مقدس و همسران و فرزندان ایثارگران فارس در این هفته برگزار می‌شود و می‌کوشیم نیمی از این آیین‌ها، معطوف به بانوان و نقش انها در ترویج فرهنگ دفاع مقدس باشد.

وی اعلام کرد: در هفته دفاع مقدس که از شنبه ۳۱ شهریور ماه آغاز می‌شود، از ۳۴ جلد کتاب تولیدی حوزه دفاع مقدس در یکسال گذشته و ۱۰ کتاب صورتی شده این حوزه رونمایی می‌شود.

کوشکی افزود: در همه مساجد استان، دست‌کم یک شب خاطره برگزار شود تا نمازگزاران از داشته‌های که در سینه رزمندگان است، بهره‌مند شوند.

مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس فارس ادامه داد: گلباران قبور مطهر شهدا در یکهزار و ۲۵۳ گلزار شهدای فارس و ۱۶۰ یادمان شهدای گمنام، از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این استان است.

کوشکی گفت: ۱۶۰ یادمان شهدای گمنام در سراسر فارس وجود دارد که ۹۶ مورد آن در اماکن عمومی و ۶۴ مورد در مراکز دولتی قرار دارد و در مجموع ۴۰۶ شهید گمنام در این یادمان‌ها خاکسپاری شده‌اند.

وی اضافه کرد: ۳۱ شهریور ماه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، مراسم رژه از سوی ارتش سرافراز در شیراز برگزار می شود.

هفته دفاع مقدس در هشت هزار نقطه فارس گرامی‌داشته می‌شود

محوطه‌سازی همه یادمان‌های شهدای گمنام فارس تا یکسال آینده

کوشکی با اعلام اینکه تا هفته مقدس ۱۴۰۴ ، صحن و محوطه همه یادمان‌های دفاع مقدس فارس ساخته و ساماندهی می‌شود، گفت: بهره برداری از یادمان‌های شهدای گمنام که طی یکسال گذشته تکمیل شده‌اند نیز یکی دیگر از ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس است و از شهرداران فعال در تکمیل، بهسازی و زیباسازی یادمان های شهدا نیز تجلیل می‌شود.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در فارس اضافه کرد: شهر آرایی و فضاسازی تبلیغاتی در شهرها، روستاها و بخش‌های فارس و رونمایی از چند محتوای تولید شده و سالن فضای مجازی موزه دفاع مقدس فارس نیز از دیگر ویژه برنامه‌های این هفته است.

کوشکی اعلام کرد: طرح راه‌اندازی نمایشگاه تجهزات دفاعی شیراز در جوار موزه دفاع مقدس فارس آماده شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ساماندهی شود.

هفته دفاع مقدس از شنبه ۳۱ شهریور ماه آغاز می‌شود و نخستین روز آن با عنوان پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، وحدت ملی، معنویت نامگذاری شده و تجلیل از پیشکسوتان افتخارآفرین دفاع مقدس و مقاومت، تبیین نقش ایمان، همبستگی و وحدت ملی آحاد جامعه در دفاع مقدس محور فعالیت‌های آن است.

عنوان دومی روز هفته دفاع مقدس جوانان، علم و دانش پژوهشی است، دوشنبه به نام زنان، خانواده، سلامت نامگذاری شده، عنوان سومین روز این هفته شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی و عنوان چهارشنبه، چهارمین روز دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف و سربازان است.

پنجمین روز هفته دفاع مقدس با عنوان ولایتمداری، بصیرت، دشمن شناسی و استکبارستیزی نامگذاری شده و در آیین های این روز نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس و حماسه شکست حصر آبادان و بصیرت جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی تبیین می‌شود، ششمین روز یعنی جمعه آینده با عنوان نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، روحانیت، عشایر، روستائیان و پیشمرگان کرد مسلمان گرامیداشته می شود و هفتمین روز هفته دفاع مقدس نیز عنوان فرماندهان، عزت مداران، حماسه آفرینان گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha