۱۰۵ اثر ثبتی گرمسار در فهرست میراث ملی زمینه‌ساز رونق صنعت گردشگری

سمنان - ایرنا - سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرمسار با اشاره به جاذبه‌ها و ظرفیت‌های مهم این شهرستان شامل ۱۰۵ اثر ثبت‌شده در فهرست میراث ملی، گفت: رونق صنعت گردشگری نیازمند توجه ویژه مسوولان است.

غلام عباس خاکسار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به ۱۰۵ اثر ثبتی در فهرست آثار میراث ملموس و ناملموس شهرستان گرمسار بیان کرد: یکی از این آثار کاروانسرای شاه عباسی قصر بهرام واقع در رشته کوه «سیاه کوه» محسوب می‌شود که در فهرست آثار جهانی ثبت است.

وی افزود: ۲ منطقه نمونه گردشگری «بنه‌کوه» و «بهورد» در شهرستان گرمسار وجود دارد که در زمره مناطق حفاظت شده استان سمنان، با گونه های جانوری و گیاهی خاص قرار دارد.

۱۰۵ اثر ثبتی گرمسار در فهرست میراث ملی زمینه‌ساز رونق صنعت گردشگری

وی با بیان اینکه ایستگاه راه‌آهن بنه‌کوه از جاذبه‌های گردشگری است که به عنوان ایستگاه مادر در راه‌آهن کشور ثبت شد، گفت: این شهرستان دارای ۱۵ واحد تاسیسات گردشگری شامل هتل، هتل سنتی، اقامتگاه سنتی و بومگردی، مجتمع بین راهی و سفره‌خانه سنتی است.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گرمسار با اشاره به آمار اسکان و اقامت زائران در دهه آخر ماه صفر در اماکن اقامتی این شهرستان، بیان کرد: اقامت در تاسیسات گردشگری یک‌هزار و ۱۲۰ نفر، اسکان در مدارس ویژه کارکنان آموزش و پرورش یک‌هزار و ۶۱۹ نفر و اقامت در بوستان ها و کمپ‌های گردشگری ۶ هزار و ۵۵۰ نفر بود.

وی اضافه کرد: شهرستان گرمسار به عنوان پایتخت نمک، جزیره اقوام و دروازه کویر در کشور معرفی شده و دارای جاذبه‌های طبیعی معادن نمک، جاده سنگ فرش، فسیل آباد، کوه اژدها است که از مناطق امن بدون آلودگی نوری برای رصد و مطالعه ستارگان محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، گرمسار غربی‌ترین شهرستان استان سمنان است که به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن بین ۲ استان تهران و سمنان، وجود امکانات زیربنایی مناسب و استعدادها و منابع طبیعی و معدنی بسیار خوب از جمله معادن غنی نمک و سولفات سدیم، راه های ارتباطی مناسب شامل راه های دسترسی جاده ای و ریلی و آزادراه گرمسار- قم، نیروی کار ساده و متخصص در منطقه و توانایی جذب سرریز جمعیت مناطق همجوار، از موقعیت مطلوبی برای توسعه و رشد صنعت گردشگری برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha