صفر تا ۱۰۰ نوسازی اتوبوس‌های پایتخت + فیلم

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران روند نوسازی ناوگان را تشریح کرد و گفت: ۱۱۰ دستگاه اتوبوس برقی چینی اگر اتفاق خاصی در دریا رخ ندهد، تا اواخر مهرماه سال جاری به تهران می‌رسد.

مهدی علیزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در یک دوره چهارساله در سنوات گذشته حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ دستگاه اتوبوس تهران نوسازی شد که برای حمل و نقل عمومی پایتخت یک فاجعه بوده است.

وی ادامه داد: دغدغه اصلی مدیریت شهری یعنی شهرداری و شورای شهر بحث حمل و نقل عمومی همانند اتوبوس، مترو و تاکسی بوده است که تا به امروز نزدیک به یک هزار و ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید در خطوط عادی وارد چرخه خدمت‌رسانی به شهروندان شده است.

به گفته علیزاده، بیش از ۴۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری تندرو در پایتخت هم بازسازی و بهسازی شده که به زودی این اتوبوس‌ها هم با رنگ‌های مختلف در شهر قابل مشاهده خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری پنج هزار قرارداد خرید اتوبوس منعقد شده است، گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه آن تولید داخلی و مابقی برقی و ساخت کشور چین است.

علیزاده درباره اتوبوس های ساخت داخل که طول ۱۲ متر دارند نیز توضیح داد و اظهار کرد: سال گذشته قراردادهای این ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس منعقد شده که تا به امروز ۵۰۰ دستگاه تحویل گرفتیم و در حال خدمت رسانی به شهروندان است.

چرا سرعت ساخت و تحویل اتوبوس‌های داخلی کم است؟

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در پاسخ به این سوال که چرا سرعت تحویل اتوبوس‌های داخلی کم است، یادآور شد: نزدیک به ۱۰ تا ۱۲ سال بود که خط تولید این اتوبوس‌ها به دلیل عدم درخواست شهرداری تهران و سایر کلانشهرهای کشور فعال نبود اما در دوره مدیریت شهری ششم بیش از نیمی از بودجه شهرداری به حمل و نقل عمومی تخصیص یافت تا قراردادها منعقد شود و تولیدکنندگان داخلی به چرخه ساخت اتوبوس برگردند.

وی افزود: بازگشت این تولیدکنندگان موجب افزایش سرعت تولید آنها شده و به ما قول داده‌اند که تا پایان امسال یک هزار دستگاه از ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و تا پایان این دوره مدیریت شهری همه اتوبوس‌هایی که قرارداد بسته‌ایم، تحویل شهر تهران شود.

صفر تا ۱۰۰ نوسازی اتوبوس‌های پایتخت + فیلم

آبان ماه اتوبوس‌های چینی در تهران فعال می‌شوند

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مورد زمان ورود اتوبوس‌های برقی چینی به ناوگان هم گفت: قراردادها به طور کامل منعقد شده و بخشی از پیش‌پرداخت‌ها هم عملیاتی شده است و تا اواسط آبان به تعداد ۱۱۰ دستگاه اتوبوسی که بارگیری شده وارد تهران شود.

وی تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است این اتوبوس‌ها نیز ر نقاط شلوغ به ویژه مرکز شهر بکارگیری شود تا بخشی از آلودگی هوای پایتخت از این طریق برطرف شود.

علیزاده ادامه داد: قولی که داده شده و اگر اتفاق خاصی در دریا رخ ندهد اتوبوس‌های یادشده اواخر مهر به تهران می‌رسد اکنون کارهای اداری آن انجام شده تا در صورت اجرای همه برنامه‌ها در آبان ماه از این اتوبوس‌ها استفاده کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha