۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85602134
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بجنورد: مسلمانان برای وحدت به مشترکات دینی تمسک جویند 

بجنورد-ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: مسلمانان شیعه و سنی اشتراکات زیادی دارند که باید برای وحدت و یکپارچگی به آن تمسک جویند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری در آیین عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: مسلمانان مشترکات زیادی برای وحدت دارند و البته دشمن مشترک هم دارند که همواره به دنبال تفرقه میان آنها است.

وی افزود: استکبار هیچگاه خیرخواه مسلمانان نبوده و همواره برای نظام اسلام و مظلومان توطئه ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به حادثه انفجار پیجرها در لبنان گفت: بالاتر از این اقدامات وحشیانه، جنایتی نیست که به یکباره هزاران نفر از افراد و قشرهای مختلف مصدوم و یا کشته شوند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد تفرقه است، گفت: وحدت، راهبرد و سفارش دین است و مسلمانان باید در کنار هم و با همدلی در برابر دشمن ایستاده و اجازه ندهند صهیونیسم به یک میلیارد مسلمان زور بگوید.

حجت الاسلام نوری تاکید کرد: جشن های هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق (ع) پرشورتر برگزار و فرهنگ نبوی در جامعه ترویج شود.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی در اول مهرماه گفت: ۹۴ هزار دانش آموز استان، سرمایه بسیار بزرگ هستند، امانتی ارزشمند که از طرف خانواده ها در اختیار معلمان قرار می گیرند.

امام جمعه بجنورد افزود: آموزش و پرورش باید نسبت به این امانت توجه ویژه داشته باشد، تربیت و آموزش این فرزندان ۱۲ سال بر عهده معلمان و مدارس است از این رو معلمان باید اهمیت کار خود را بدانند.

تاکید بر گرامیداشت ارزش های دفاع مقدس

وی با تاکید بر گرامیداشت ارزش های دفاع مقدس، گفت: رزمندگان ایثارگر نه تنها در برابر عراق بلکه در برابر تمام دنیا ایستادند، تمام قدرت ها از غرب و شرق برای شکست نظام جمهوری اسلامی وارد عمل شدند.

امام جمعه بجنورد افزود: رزمندگان ما از میدان نبرد خارج نشدند و دستاورد آن حفظ خاک کشور و رشد در بخش های مختلف است.

حجت‌الاسلام نوری تصریح کرد: گرامیداشت یاد این رزمندگان ایثارگر وظیفه همه ما است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha