رزمندگان، روایتگری دوران دفاع مقدس را جدی بگیرند

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به ۳۱ شهریورماه آغاز هفته دفاع مقدس گفت: باید فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جدید انقلاب منتقل کنیم و به رزمندگان اسلام نیز توصیه می‌کنیم که روایتگری حماسه دوران دفاع مقدس را فراموش نکنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس تجربیات خوبی را کسب کردیم و بخش مهمی از پیشرفت‌ها و توانمندی‌های کشور ریشه در تجربیات جنگ تحمیلی دارد.

وی با اشاره به تبریک سالروز ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت، به دغدغه رهبر معظم انقلاب نسبت به مساله امت اسلامی پرداخت و بیان کرد: مساله امت اسلامی فراتر از ملیت است که امروز نسبت به موضوع امت سازی در جوامع اسلامی کوتاهی شده و باید جدی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اخیرا در دیدار با جمعی از علما، امامان جمعه و مدیران مدارس علمیه اهل سنت سراسر کشور نسبت به حفظ هویت امت اسلامی که مساله‌ای اساسی و فراتر از ملیت است، تاکید داشتند و باید این موضوع با حفظ مرزهای جغرافیایی در قالب یک امت محمدی شکل بگیرد.

عبادی‌زاده ادامه داد: دایره ملیت محدود اما مساله امت فراتر از آن بوده و در قرآن و دین مبین اسلام نیز به آن اشاره شده است که ما یک امتیم و انبیای الهی نیز آروز داشتند که جز امت آخرالزمان(عج) باشند.

وی ضمن تبریک و گرامیداشت هفته وحدت، اظهار کرد: امسال همایش‌های بزرگی پیرامون مساله وحدت امت اسلامی و مراسم‌های مشترک مولودی خوانی بین برادران اهل سنت و شیعه در استان برگزار شد که جای قدردانی دارد.

امام جمعه بندرعباس همچنین با اشاره به فصل بازگشایی مدارس و ورود دانش آموزان به عرصه تعلیم و تربیت، از مردم و خانواده‌ها خواست که با آموزش و پرورش و مدارس همکاری کنند؛ چرا که آینده کشور به دست همین دانش آموزان اداره خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در ادامه به عملیات ساخت زائرسرای استان هرمزگان در مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: زمین احداث این زائرسرا که به دلیل عدم پیگیری واگذار شده بود، از طریق پیگیری‌های اینجانب با پروانه رایگان توسط بنیاد زائر کشور تامین شد و با حمایت استاندار هرمزگان و مدیران مناطق آزاد قشم و کیش و سایر مسئولان استانی، عملیات اجرایی آن در ۱۰ طبقه و با زیربنای حدود ۹ هزار متر مربع آغاز شد که امیدواریم در کمتر از ۲ سال مورد بهره‌برداری قرار گیرد و مردم استان از استفاده کنند.

امام جمعه بندرعباس همچنین به سنت الهی صله رحم اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات دین مبین اسلام به جای آوردن سنت الهی صله رحم در زندگی است که خانواده‌ها باید به این امر مهم توجه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha