سوریه: در کنار لبنان در برابر تجاوزگری اسرائیل هستیم

تهران- ایرنا- وزارت خارجه سوریه در واکنش به حمله تروریستی امروز جمعه رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت اعلام کرد که جنایت های این رژیم در منطقه نشانه خوی وحشیگری و خروج آشکار از انسانیت و فقدان مشروعیت بین المللی است و دمشق در کنار لبنان در برابر تجاوزگری های تل آویو است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در بیانیه خود اضافه کرد: جنایت های رژیم صهیونیستی نشان می دهد که صهیونیست ها به ویران کردن نوار غزه و کشتار حدود ۴۲ هزار زن و کودک و پیر و جوان اکتفا نکرده اند.

در این بیانیه آمده است: جنایت امروز صهیونیست ها در ضاحیه جنوبی بیروت در امتداد جنایت پلید آن ها در منفجر کردن دستگاه های ارتباطی غیرنظامیان لبنانی است که همه اینها، جنایت جنگی و ضد بشری محسوب می شود.

وزارت خارجه سوریه افزود: به برادران مقاوم خود در لبنان درود می فرستیم و به توانایی آن ها برای مقابله با این تجاوزهای بزدلانه ایمان داریم و بر ایستادگی در کنار آن ها در مقابله با دشمن متجاوز صهیونیستی تاکید می کنیم.

وزارت خارجه سوریه در این بیانیه، جنایت های رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و نسبت به خطر ادامه این جنایت ها برای منطقه هشدار داد.

سوریه همچنین حمایت های نظامی و سیاسی آمریکا و کشورهای غربی از این رژیم و سرپوش گذاشتن این کشورها بر جنایت هایش را محکوم کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز جمعه با حمله هوایی به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت دست کم ۱۲ شهروند لبنانی را شهید و ۶۶ نفر دیگر را زخمی کرد و احتمال افزایش شمار شهدا و زخمی ها با توجه به ادامه آوار برداری از دو ساختمان فروریخته وجود دارد.

رژیم صهیونیستی طی عملیات تروریستی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در لبنان، با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی، دست کم ۳۷ شهروند لبنانی را شهید و بیش از ۴ هزار نفر دیگر را زخمی کرد.

بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی انفجارهای اخیر در لبنان را محکوم و برلزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرده‌اند.

دبیرکل حزب الله لبنان روز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با عملیات تروریستی اخیر خود در لبنان، همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و تاوان سختی خواهد پرداخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha