۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۷
کد خبر: 85605804
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

موقوفات قشم ۱۵۳ میلیارد ریال درآمد داشتند

۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۷
کد خبر: 85605804
موقوفات قشم ۱۵۳ میلیارد ریال درآمد داشتند

قشم - ایرنا - رییس اداره اوقاف و امور خیریه قشم گفت: موقوفات بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۳ میلیارد و ۶۹ میلیون و ۸۴۹ هزار ریال در آمد داشتند.

حجت الاسلام روح الله صفری روز سه شنبه به مناسبت هفته وقف در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هم اکنون ۴۰۴ مسجد، ۱۳۶ موقوفه با ۶۸۱ رقبه موقوفه (کوچکترین واحد وقف) در این جزیره وجود دارد.

وی هزینه های جاری موقوفات امسال این جزیره را ۱۰ میلیارد و ۸۴۱ میلیون و ۳۷۸ هزار ریال دانست و اظهار داشت: بیشتر این مخارج با نیت هزینه های جاری صرف امور مساجد، پرداخت حقوق ائمه جماعات و حفظ عین موقوفه ها شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه قشم توضیح داد: از ابتدای امسال تاکنون ۶ رقبه منفعتی تجاری به عنوان وقف جدید با نیت هزینه های جاری مساجد به ثبت رسیده اند

صفری اضافه کرد: شناسایی نیازهای جدید و سوق دادن واقفان به نیازهای روز جامعه بخشی از رسالت سازمان اوقاف و امور خیریه است که فرهنگ سازی و برگزاری نشست های علمی و تخصصی می تواند به سرعت بخشیدن این امر کمک کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه افراد توانگر و توانمند عامل اصلی رشد موقوفات در این شهرستان مرزی است، گفت: رسانه ها تاثیرگذار ترین ابزار در ترویج فرهنگ وقفه هستند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه قشم تصریح کرد: اگر این پشتوانه مهم برای حفظ ارزش های دینی و آموزه های مکتب اسلام به خوبی در جامعه تبیین شود، شاهد تحول شگرف در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خواهیم بود.

هفته وقف امسال از روز جمعه ۳۰ شهریور ماه مصادف با ۱۶ ربیع‌الاول آغاز و تا روز پنجشنبه پنجم مهرماه مصادف با ۲۲ ربیع‌الاول ادامه خواهد داشت.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha