۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 775
کد خبر: 85606216
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مقتدی صدر خواستار حمایت از مردم لبنان شد

۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۲
کد خبر: 85606216
مقتدی صدر خواستار حمایت از مردم لبنان شد

بغداد – ایرنا – مقتدی صدر، رهبر جریان صدر برحمایت از مردم لبنان در مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، مقتدی صدر روز سه شنبه اعلام کرد: از برادرانم که موکب‌هایی در مسیر کربلا دارند می‌خواهم موکب‌های خود را برای استقبال از آوارگان لبنانی فعال کنند که این کمترین کار در مقابل رشادت ها و مجاهدت مجاهدین وفادار لبنان است.

وی، افزود: از همه به ویژه افراد دارای تمکن مالی می‌خواهم که موکب هایی در لبنان و سوریه برای یاری و کمک رسانی به آوارگان و نیازمندان برپا کنند.

مقتدی صدر خواستار همکاری و همیاری با مرکز جمع آوری کمک های بهداشتی و درمانی درنجف اشرف شد.

رهبر جریان صدر عراق در روزهای گذشته همچنین از سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب خواسته بود تا مواضعی قاطع در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان اتخاذ کنند.

مقتدی صدر پیش تر نیز در راستای حمایت از ملت فلسطین خواستار تحریم کالاهای آمریکایی و برگزاری تظاهرات میلیونی ملت عراق در حمایت از فلسطین شده بود.

پیشتر عتبه عباسی هم در بیانیه ای اعلام کرد که کمک‌های بشردوستانه به لبنان ارسال می‌کند.

در بیانیه تولیت حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع) آمده است که برای همبستگی با ملت لبنان و همدردی با آنها در رنج دردناکشان و اجرای دستورات مرجعیت عالیقدر دینی در نجف و دعوت به اقدام مومنان برای کمک به کاهش رنج ملت لبنان و تامین نیازهای انسانی آنها، دبیرخانه عتبه عباسی، اقدام به آماده سازی کمک های بشردوستانه به ملت لبنان کرده است.

در این بیانیه اشاره شده است که این اقدام با هماهنگی با دولت عراق برای تسهیل اقدامات ارسال کمک ها در اسرع وقت صورت می گیرد.

آیت الله العظمی سیستانی، مرجع عالیقدر دینی روز گذشته در بیانیه ای با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به لبنان، خواستار انجام هرگونه تلاش ممکن برای توقف این حملات شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha