مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خراسان رضوی:هوای هوش مصنوعی را تنفس می‌کنیم

مشهد-ایرنا- مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای خراسان رضوی گفت: برخی افراد هوش مصنوعی را «ابزار» می‌دانند و حال آنکه هوش مصنوعی همچون اکوسیستمی است که همه در حال تنفس و زندگی در آن هستیم.

امیر دایی صراف روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آثار و دستاوردهای هوش مصنوعی در زندگی مردم نمایان است، افزود: در حال حاضر میلیون ‌ها دستگاه (رقومی) دیجیتال در دنیا مورد استفاده قرار گرفته که نشان از فضای زندگی نوین مردم است؛ به عبارتی اگر در گذشته برای رفاه افراد جامعه به آنان زمین تحویل داده می‌شد، اکنون باید به آنان دامنه استفاده از اینترنت تحویل داده شود.

وی ادامه داد: باید به حکمرانی فضای رقومی و دیجیتال به صورت جدی در کشورمان پرداخته شود و اگر از آن غافل شویم دچار ضررهای جبران ناپذیری خواهیم شد.

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای خراسان رضوی اظهار کرد: متاسفانه برخی از مدیران کشورمان هوش مصنوعی را فقط یک اتوماسیون می‌دانند، آنان با آگاهی ضعیف نمی‌توانند راه پیشرفت در این مسیر را برای آینده هموار کنند.

وی تصریح کرد: برای داشتن برخورداری از دستاوردهای هوش مصنوعی باید مدیران نخبه در حوزه های مختلف را پیدا کرد و با تربیت و به روز رسانی اطلاعات آنان، به سمت اتفاق های جدید تری گام برداشت؛ اگر مدیران تسلطی به هوش مصنوعی نداشته باشند، چگونه قرار است تصمیم های درست و دقیقی بگیرند؟

به گفته وی، در حالیکه برخی از آنان فکر می‌کنند چون تا چند سال دیگر بازنشسته می‌شوند، نیاز به آموختن و مطالعه در خصوص هوش مصنوعی ندارند و در نتیجه زیرساخت مسیر آینده را به اشتباه ریل گذاری می کنند.

دایی صراف بیان کرد: باید مدیران دستگاه های مختلف برنامه های خود را نسبت به هوش مصنوعی به‌روز کنند تا دستگاه های نظارتی هم بتوانند به درستی وظیفه خود را انجام دهند.

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای خراسان رضوی افزود: طیف بزرگی از مشاغل تخصصی با گسترده تر شدن هوش مصنوعی از بین می‌رود و مشاغل بسیاری را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. در آینده نزدیک اگر فردی بر کد نویسی، اینترنت اشیاء، بلاک چین و محاسبات ابری مسلط نباشد، نمی‌تواند شغل پایداری برای خود ایجاد کند.

وی گفت: از این رو آموزش‌های فنی و حرفه ای به سمت آموزش های مهارت پایه حرکت کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha