نماینده بویراحمد: دنا متعلق به همه ایران است/ درخواست توقف احداث سد ماندگان

یاسوج - ایرنا -نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مساله دنا و ساخت سد ماندگان دغدغه اصلی مردم استان است به نحوی که به یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه تبدیل شده گفت: امیدواریم دولت چهاردهم و وزیر کشور به صورت جدی برای تحقق این خواسته به حق مردم این استان تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، محمد بهرامی عصر امروز(سه شنبه) در آیین معارفه استاندار جدید کهگیلویه کهگیلویه و بویراحمد که با حضور وزیر کشور برگزار شد، از ساخت سد ماندگان به دلیل آسیب جدی به طبیعت دنا انتقاد کرد و افزود دنا متعلق به همه ایرانیان است.

وی با بیان اینکه امروز دنا به علت احداث سد ماندگان زخمی شده است، از وزیر کشور درخواست کرد برای مدیریت یکپارچه این منطقه چاره اندیشی شود.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد،دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مطالبه مدیریت یکپارچه مردم استان برای حفظ ثروت های طبیعی کشور است.

بهرامی یادآور شد: نقش کهگیلویه و بویراحمد در تامین نیازهای کشور از آب گرفته تا منابع زیرزمینی زیاد است اما این سرزمین در بسیاری از شاخص ها عقب مانده است که از مسوولان دولت چهاردهم انتظار می رود برای توسعه استان تلاش بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوابق خود در شهرداری یاسوج تاکید کرد: در خانه ملت هم با تمام توان از حق مردم این حوزه انتخابیه دفاع خواهم کرد.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمددنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: توجه به خواست مردم اولویت اصلی مسوولان باشد.

بهرامی عنوان کرد: گزینه های استاندار کهگیلویه و بویراحمد هشت نفر بود و پس از بررسی کمیته انتصابات و نظرخواهی از نمایندگان مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی یک چهره کارآمد انتخاب شد.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد،دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به علت شناخت عمیق یدالله رحمانی از استان کهگیلویه و بویراحمد و سوابقی که از صداقت و کارآمدی دارد او گزینه ای مناسب برای بالاترین مقام مدیریتی این استان است.

بهرامی با یادآوری اینکه استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد عشایر زاده است ابراز امیدواری کرد: این امر بتواند پیوند خوبی با مردم استان برقرار کند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های شغلی یدالله رحمانی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است تاکید کرد: استاندار جدید آشنایی خوبی با استان دارد.

بهرامی در ادامه به یک اختلاف فاحش میان استان کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های دیگر اشاره کرد و گفت: کل اعتبارات تملک دارایی این استان ۳۵ هزار میلیارد ریال است اما فولاد خوزستان در ردیف مسئولیت‌های اجتماعی ۳۵ هزار میلیارد ریال هزینه می‌کند.

منطقه حفاظت شده دنا ۶۷ هزار هکتار و پارک ملی دنا نیز ۳۵ هزار هکتار وسعت دارد، بخشی از این منطقه در محدوده مرزی استان های کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان واقع شده که مدیریت آن از سال ۱۳۶۹ به محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد شده است، موضوع واگذاری مدیریت دنای شمالی از استان کهگیلویه و بویراحمد به اصفهان در دولت قبل(مصوب شورای عالی محیط زیست در دولت سیزدهم) موجب بروز انتقاداتی در این استان شده است.

َسد ماندگان بر روی رودخانه ماربر (در منطقه دنا) از سرشاخه‌های رودخانه خرسان و کارون و به منظور انتقال آب، درحال احداث است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha