تعامل دستگاه‌های خراسان جنوبی برای تسهیل مبادلات مرزی ضروری است

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: تعامل دستگاه‌های اجرایی متولی در حوزه مرز و تجارت خارجی استان برای تسریع و تسهیل مبادلات مرزی ضرورت دارد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی مهدی جعفری عصر روز سه شنبه در جلسه تعیین نرخ فروش فرآورده‌های نفتی در باک خوروهای تجاری در بازارچه‌ها و پایانه مرزی استان، افزود: این استان در حوزه تجارت خارجی دارای مزیت‌هایی بوده و عملکرد استان در این زمینه نیز مناسب است.

وی ادامه داد: لازم است تمامی دستگاه‌های اجرایی متولی در حوزه مرز و تجارت خارجی، با در نظر گرفتن شرایط منطقه و همسو با سیاست‌ها و برنامه‌های موجود برای تسریع و تسهیل در امر مبادلات تجاری اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی متذکر شد: دستگاه‌ها باید از هرگونه تصمیم و اقدام بخشی و جزیره ای در این زمینه خودداری کنند.

وی تأکید کرد: در زمانی که اولویت کشور مسأله معیشت و اقتصاد مردم است نباید با ایجاد بروکراسی اداری اضافه در روند رشد اقتصادی استان اخلال ایجاد کنیم.

جعفری با بیان این نکته که این جلسات به منظور ایجاد هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی و رعایت قوانین برگزار می‌شود، اظهار کرد: دبیر جلسه باید برای پرهیز از تضییع حقوق دولتی در برگزار کردن جلسات به صورت منظم، اهتمام بیشتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: وظیفه شرعی و اخلاقی همه ماست که تا جایی که می‌توانیم در هر پستی که هستیم برای اعتلای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و توسعه کشور و استان گام برداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در ادامه ضمن قدردانی از مسوولان در خصوص اقدامات صورت گرفته برای افزایش مبادلات تجاری استان با کشور افغانستان، تأکید کرد: باید برای رشد اقتصادی استان از همه مزیت‌های موجود بهره بردای لازم را داشته باشیم.

خراسان جنوبی دارای چهار بازارچه مرزی است و این استان در شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه به طول ۳۳۱ کیلومتر با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

فعال‌ترین مرز استان در سال‌های اخیر مرز ماهیرود شهرستان سربیشه بوده که سومین معبر رسمی ایران با افغانستان در کنار مرز دوغارون خراسان رضوی و مرز میلک سیستان و بلوچستان است.

بنابر آمار رسمی ۸۵ درصد کالاهای صادراتی این استان به مقصد افغانستان است همچنین ۳۰ تا ۳۵ درصد کل صادرات کشور از نظر ارزش و بیش از ۵۰ درصد به لحاظ وزن از مرز خراسان جنوبی به افغانستان انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha