انتقال خون خراسان رضوی رتبه برتر کشور را کسب کرد

مشهد- ایرنا- مدیرکل اداره کل انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: این اداره کل در سنجش و ارزیابی عملکرد اداری و فنی ادارات کل انتقال خون کشور در ۶ ماهه نخست امسال که از سوی سازمان انتقال خون ایران صورت گرفت، با کسب ۱۰۰ امتیاز موفق به کسب رتبه برتر در بین سایر اداره های انتقال خون کشور شد.

سعید اصغریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ارزیابی به عمل آمده از سوی دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان انتقال خون ایران، در راستای سنجش و ارزیابی عملکرد مدیران انتقال خون سراسر کشور منطبق با شرح وظایف ابلاغی در حوزه‌های مختلف اعم از فنی و اداری در بازه زمانی ۶ ماهه نخست امسال، از ۳۱ اداره کل انتقال خون کشور، پنج اداره کل از جمله اداره کل انتقال خون استان خراسان رضوی به عنوان برتر انتخاب شدند.

وی ادامه داد: این ارزیابی بر اساس شاخص‌های مختلفی همچون مهارت حرفه‌ای، رضایتمندی اهداکنندگان، حسن شهرت، وجدان کاری، تکریم ارباب رجوع، حفظ شئونات اسلامی، رعایت ضوابط و مقررات پزشکی، همکاری و تعامل با کادر درمان، خلاقیت، علاقه‌مندی به یادگیری و مواردی از این قبیل انتخاب شدند.

مدیرکل اداره کل انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است که با توجه به وجود بارگاه منور رضوی و حضور میلیونی زائران ایرانی و غیرایرانی، پذیرای طیف زیادی از مراجعه کنندگان برای امور درمانی در سطح کشور است.

اصغریان افزود: خراسان رضوی دومین استان مصرف کننده خون و فراورده‌های خونی در کشور به شمار می‌رود که اداره کل انتقال خون استان علاوه بر پشتیبانی و تامین خون و فراورده‌های خونی مورد نیاز ۶۴ بیمارستان و مراکز درمانی متعدد در این استان، تامین کننده خون استان‌های همجوار و به ویژه استان سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۲، ۲۱۱ هزار و ۱۸۴ نفر داوطلب به پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کردند که از این تعداد ۱۶۰ هزار و ۹۴۲ داوطلب موفق به اهدای خون شدند که میزان مراجعه و میزان اهدای خون موفق سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل آن به ترتیب ۶ و هفت درصد رشد داشته است.

مدیرکل اداره کل انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: در ۶ ماهه نخست امسال نیز ۱۱۰ هزار و ۳۲۷ داوطلب از هم استانی‌ها، مجاوران و زائران رضوی به پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کردند که از این تعداد ۸۵ هزار و ۵۱۱ داوطلب موفق به اهدای خون شدند که میزان مراجعه و میزان اهدای خون موفق امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۳.۳ و ۶.۷ درصد رشد داشته است.

اصغریان با بیان این که ۹۴ درصد اهداکنندگان خون استان مرد و ۶ درصد زن هستند گفت: همچنین ۵۲ درصد از اهداکنندگان خون، اهداکننده مستمر، ۲۷ درصد اهداکننده با سابقه و ۲۱ درصد اهداکننده بار اولی هستند.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۱۴ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد هفت پایگاه امام رضا(ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، مالک رحمتی، مهر و پایگاه حرم مطهر رضوی در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستان های تربت‌جام و کاشمر فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha