به گزارش ایرنا، موضوع خرابی دستگاههای کارتخوان بلیت اتوبوس درون شهری در تهران هر چند وقت یکبار مطرح میشود که البته در این حالت دستگاه اورهال و تعمیر میشود ولی نصب و راهاندازی این نوع دستگاهها در ایستگاههای تندرو و عادی اتوبوسرانی تا حدودی متفاوت است.
خرابی دستگاههای کارتخوان به دلیل استفاده مکررر مسافران از این دستگاهها ممکن است امری عادی به نظر برسد اما گاهی سردرگمی شهروندان و مسافران را به همراه دارد که در این حالت باید تعیین تکلیف کرد که مسافران در مسیرهای مختلف در شرکتهای اتوبوسرانی تهران چگونه باید هزینه سفر درون شهری خود را پرداخت کنند؟
از آنجا که بسیاری از مسافران در چنین شرایطی پرداخت وجه نقد را برای حل این مشکلات بهترین راهکار میدانند در صورتی که این موضوع پس از پیگیریهای مکرر از سوی مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نه تنها پذیرفته نشد بلکه ممنوعیت گرفتن پول نقد از سوی رانندگان را اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: حدود ۴۰۰ ایستگاه اتوبوس تندرو در پایتخت داریم که بیش از ۲۶۰ دستگاه کارتخوان در این ایستگاهها نصب شده است.
مهدی علیزاده افزود: در کنار این دستگاهها، عوامل و نیروی انسانی نیز برای هدایت بهتر مسافران در ایستگاههای اتوبوسرانی در تهران حضور دارند تا علاوه بر حفاظت از دستگاه، مسافران را برای استفاده از کارتخوان هدایت کنند با این وجود اکنون مشکلات زیادی در کارت بلیت اتوبوس وجود ندارد.
وی ادامه داد: اگر مشکلی برای دستگاه کارتخوان نصب شده در سامانههای اتوبوس تندرو پیش آید یا خللی ایجاد شود مامور آن ایستگاه با سامانه فناوری شهر تهران تماس برقرار خواهد کرد تا در کوتاهترین زمان ممکن مشکلات مربوط به این حوزه برای رفاه حال شهروندان رفع شود.
وی در مورد آخرین وضعیت کارتخوان در اتوبوسهای ملکی و بخش خصوصی یادآور شد: در این اتوبوسها دستگاههای ریدر(reader) نصب شده و مسافران با استفاده از آن میتوانند هزینه سفر خود را پرداخت کنند اما طبق مصوبه شورای اسلامی اگر این دستگاهها خراب شود، هیچ رانندهای حق ندارد وجه نقد از مسافر بگیرد و حتما باید به صورت رایگان خدمترسانی شده تا رفع مشکل دستگاه انجام شود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه پیشتر با اشاره به اینکه اکنون سه هزار و ۷۱ دستگاه اتوبوس فعال وظیفه جابجایی مسافران در پایتخت را بر عهده دارند، گفت: میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی ۱۳.۶ سال است.
علیزاده اظهار کرد: در مجموع پنج هزار و ۳۱۹ هزار دستگاه ناوگان فعال و غیرفعال اتوبوسرانی در تهران است که سه هزار و ۱۰۹ دستگاه مربوط به ناوگان بخش خصوصی و ۲ هزار و ۲۱۰ دستگاه نیز به ناوگان بخش عمومی تعلق دارد از این تعداد بیش از ۲ هزار دستگاه بدلایل فنی و عدم نوسازی در حوزه حمل و نقل مسافری مورد استفاده قرار نمیگیرند.
نظر شما