اندیشکده های دین و سلامت محل اتصال نخبگان با مدیران هستند

کاشان - ایرنا - رییس مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی کشور گفت: اندیشکده ها محل هم افزایی و مشارکت فکری برای اساتید و نخبگان دارای کرسی دانشگاهی و بدنه مدیریتی برای رفع مشکلات کشور است.

به گزارش ایرنا، مرتضی فاضلی مقدم روز چهارشنبه در آیین افتتاح اندیشکده دین و سلامت در دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: حضور اساتید دانشگاه در کنار ‌مدیران موجب می‌شود جریان علمی کشور با مسائل روز کشور مرتبط شود.

رییس مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی کشور بیان کرد: به جای اینکه مقالات را با موضوعات بین‌المللی تعیین کنیم که شاید نسبتی با نیاز کشور برقرار نکند، جریان علمی و پایان نامه‌های دانشگاهی را مساله محور می‌کنیم.

فاضلی مقدم گفت: ارتباط دین و مقوله سلامت مهم است چرا که در تحقیقات علمی کشف شده امور معنوی در مقوله درمان تاثیرگذار است.

وی افزود: برای اجرای سیاست‌های کلی نظام در حوزه سلامت راهبردهای مشخصی ازجمله پیشگیری، بهداشت، نظام منابع انسانی حوزه سلامت و غیره وجود دارد که مشکلات این بخش‌ها باید شناسایی و اولویت‌بندی شود و در فهرست اولویت‌ها به اندیشکده ها سفارش داده شود تا بر روی آن موضوع کار پژوهشی انجام شود.

رییس مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی کشور اظهار کرد: در اندیشکده دین و سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان کمیته‌های دین و سلامت، دین و بهداشت،دین و طب، دین و روان فعالیت می‌کنند.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha