۵ مهر ۱۴۰۳، ۸:۲۶
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85608164
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عامل کلاهبرداری از طریق شبکه‌های اجتماعی در زنجان دستگیر شد

زنجان - ایرنا - رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری شخصی خبر داد که با درج آگهی‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی برای فروش لوازم یدکی خودرو اقدام می‌کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس زنجان، سرهنگ سید احمد موسوی روز پنجشنبه با بیان این مطلب، افزود: در پی شکایت و مراجعه حضوری یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، با بررسی های صورت گرفته معلوم شد شاکی از طریق یک سایت آگهی برای خرید لوازم یدکی خودرو اقدام کرده و پس از واریز وجه اجناس خریداری شده، فروشنده از ارسال کالا خودداری نموده است و جواب‌گوی تماس‌های خریدار نیست بنابراین موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با اقدامات فنی و به موقع پلیس فتا، متهم شناسایی و کلاهبرداری انجام شده ناکام ماند و وجوه کلاهبرداری شده از مالباخته به حساب او عودت داده شد.

این مسئول انتظامی افزود: کلاهبرداران سایبری با درج تصاویر کالاهایی با نشان معتبر و با قیمت پایین در سایت های واسط آگهی پذیر و شبکه‌های اجتماعی پس از ترغیب شهروندان به پرداخت بیعانه یا کل مبلغ اجناس خریداری شده، از ارسال کالاهای خریداری شده خودداری می کنند.

موسوی تاکید کرد: شهروندان به هیچ وجه به تبلیغات فریبنده افراد در فضای مجازی اعتماد نکنند و کلیه اجناس مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند و از پرداخت هرگونه وجه، تحت عنوان بیعانه قبل از تحویل جنس، بررسی اصالت و سلامت فیزیکی آن خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان خاطرنشان کرد: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

دستگیری سارقان طلا در ایجرود

فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود گفت: در پی کشف ۱۰۰ گرم طلا، ۲ نفر سارق سابقه‌دار در این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ محمد معصومی راد افزود: در پی وقوع سرقت‌های متعدد اماکن خصوصی در سطح شهرستان زرین‌آباد، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران پلیس‌های تخصصی این شهرستان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: عوامل تخصصی زرین‌آباد با اقدامات فنی پلیسی، هویت دو نفر سارق سابقه‌دار را احراز و با هماهنگی مراجع قضائی طی عملیاتی ضربتی برای دستگیری او اقدام کردند.

معصومی راد یادآور شد: متهمان در تحقیقات انجام شده به ۲ فقره از بزه‌های انتسابی اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود ادامه داد: مردم هشدارها و توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha