چهار طرح بزرگ صنعتی و معدنی زنجان در دست اجراست 

زنجان - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: هم اکنون چهار طرح بزرگ صنعتی و معدنی استان در دست اجراست که با تکمیل آنها تحولاتی مهم در اقتصاد استان رقم می‌خورد.

مجید گلشنی منفرد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر بزرگترین واحد تولید کاغذ با روکش پلی اتیلن و تتراپک کشور در زنجان در احداث است که با راه اندازی آن از واردات این محصول جلوگیری خواهد شد و زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر در شهرک شهید شهریاری زنجان ایجاد می شود.

وی اضافه کرد: همچنین بزرگترین واحد تولید پالت پلاستیکی کشور در زنجان با پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصدی در شهرک شهید شهریاری زنجان با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی در حال راه اندازی است که با تکمیل این طرح و تولید سالانه ۲۰ هزار تن پالت پلاستیکی به عنوان بزرگترین واحد تولید کشور در این زمینه خواهد بود.

این مسوول ادامه داد: واحد تولید کنسانتره هماتیت در استان با سرمایه گذاری خارجی ۹ میلیون یورو و زمینه اشتغال ۱۳۰ نفر و واحد تولید ماشین آلات معدنی و راهسازی با سرمایه گذاری خارجی ۱۵ میلیون دلار در دست احداث است که زمینه اشتغال یک هزار و ۵۰۰ نفر را در استان فراهم می کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطر نشان کرد: همچنین بزرگترین واحد تولید شمش منیزیم کشور در این استان در حال احداث است که با راه اندازی آن، استان زنجان رتبه سوم تولید فروآلیاژها و منیزیم را در جهان به خود اختصاص خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: با سرمایه گذاری ۱۸۰ هزار میلیارد ریالی در این طرح و تولید سالانه ۸۰ هزار تن شمش منیزیم در استان زمینه اشتغال یک هزار و ۵۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

استان زنجان حدود یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha